רבים מאתנו חושבים ברצינות על הגדלת ההכנסות דרך מקצוע חדש, כזה שמשלב בין שליחות ונתינה לבין הכנסה מכובדת וביטחון כלכלי, והוא מותיר מספיק זמן לעצמנו, למשפחה ולחברים.

ביום חמישי הקרוב בשעה 20:30 יתקיים משדר מיוחד, לקראת פתיחת תכנית ההכשרה לאחד ממקצועות העתיד המבוקשים ביותר, אשר יכול להכניס 9,360 ₪ בהשקעה של 10 שעות חודשיות .

תכנית זו באה על רקע שינוי דרמטי בעולם התעסוקתי: הדו"ח האחרון של משרד התעסוקה מלמד שבעקבות הטכנולוגיה והאוטומציה המואצת, הביקוש למקצועות רבים מצטמצם במידה משמעותית, כדוגמת פקידים, נציגי מכירות טלפוניות, קלדנים ועובדים בתחנת דלק, בעוד שמקצועות אחרים הם "מקצועות העתיד", אשר צפויים להיות בעלי ביקוש גבוה בשנים הקרובות ולצבור תאוצה, כדוגמת מפתחי תוכנה, מהנדסי חשמל ויועצים בתחומים שונים. הגדלת הביקוש תהיה כרוכה, באופן טבעי, גם בהגדלת השכר העוסקים במקצועות אלו. לנתונים אלו חשיבות מכרעת בבחירת מקצוע.

אם בעבר חשבנו שכדי ללמוד מקצוע מכניס ומספק יש הכרח בהשקעה של כסף רב ושנים ארוכות של לימודים באוניברסיטה, הבשורה הטובה היא שבעידן הנוכחי ניתן לעשות זאת בצורה הרבה יותר מהירה, ועם השקעה של הרבה פחות כסף לצורך הלימודים.

במאמר מעניין שפורסם לאחרונה באתר האמריקאי CNBC אותרו 15 מקצועות שצפויים להיות "מקצועות העתיד". בשמינייה הראשונה נמצא ייעוץ לכלכלת המשפחה: מקצוע שיש בו סיפוק רב הנובע מנתינה מתמדת לאחרים, תחושת ערך ומשמעות, השקעת זמן בהיקף קטן יחסית והכנסה יפה. המקצוע משתלב בצורה מושלמת באורח החיים הקיים, וזה אחד מיתרונותיו הגדולים.

לדברי גיל אורלי, שהיה הראשון שהכניס לפני כ20 שנה את תחום הייעוץ לכלכלת המשפחה לארץ, היום יש בארץ מאות יועצים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים בהכנסה חודשית, בעבודה של מספר שעות בחודש. הביקוש למקצוע רק עולה כל הזמן, כי יותר ויותר אנשים מבינים שבעידן החדש הכרחי לבנות תכנית כלכלית ארוכת טווח שיוצרת ביטחון כלכלי, בלי להסתמך על משכורת אחת ואפילו לא שנים או על הפנסיה המצומצמת בדרך כלל. משבר הקורונה האיץ מאוד את המגמה הזו.

פעם בשנתיים, גיל פותח תכנית הכשרה  שנמשכת 10 שבועות, שיש בה לא רק לימוד מעמיק של התחום אלא גם ניסיון בעבודה עצמה. התוכנית כוללת פרקטיקום וליווי של 4 משפחות (מתוכן 2 בתשלום), וכל זאת בהתחייבות להכנסה של אלפי שקלים כבר במהלך התוכנית. הפרקטיקום נעשה כמובן בפיקוח.

מלבד לימודי תחום האימון לכלכלת המשפחה, הלימודים כוללים גם הכשרה בעניין הקמת עסק, וכן הכשרה ועל הדרכים להגיע ללקוחות. 

למה המקצוע הזה כל כך מספק? על פי הלמ"ס, מעל 40% ממשקי הבית בישראל נמצאים במינוס קבוע. לא זו בלבד אלא שהמינוס הממוצע הוא 25 אלף ₪! מצב זה יוצר מעגל קסמים, של לקיחת הלוואות בריבית גבוהה שרק מחריפות את המינוס, מה שכרוך גם במחיר נפשי ומשפחתי. היועץ עוזר למשפחות לצאת מחובות, לשפר את דרך ההתנהלות עם הכסף ולמצוא אפשרויות להכנסות נוספות. המאמן יודע שבזכותו משפחות ניצלות מסכנה כלכלית ומשפחתית – וכל אדם שאוהב לעזור לאנשים מתמלא באופן טבעי מסיפוק רב לאחר כל תהליך ליווי מוצלח. מצוות התוכנית נמסר כי יש גם מאמנים שהצילו משפחות מקריסה במהלך תכנית ההכשרה עצמה.

האם כל אחד יכול להצליח בתחום? לדברי אורלי, התשובה לכך שלילית. אמנם אין צורך בתואר בכלכלה או ב5 יחידות במתמטיקה, אבל יש צורך במוכנות לעבוד (התוכנית לא מתאימה למי שמחפש התעשרות מהירה), בתקשורת בינאישית טובה, ברצון אמתי לעזור ולהוביל אנשים להצלחה כלכלית, ובחשיבה מתמטית בסיסית. באופן כזה, תוך 10 שבועות ניתן לרכוש מקצוע רווחי ומבוקש, שיש בו גמישות מקסימלית בשעות העבודה. המקצוע יכול להשתלב עם לימודים או עבודה קיימת, וכמובן ניתן לעבוד בו גם מהבית – במיוחד בעידן הזום שאחרי הקורונה.

כמה מרוויח יועץ על תהליך? ליועץ בתחילת הדרך, ההמלצה היא לגבות 4000 שקלים (+מע"מ) לתהליך. משך תהליך ליווי הוא כחודשיים, ויש בו 6-8 פגישות של שעה. באופן כזה, תלמידי ההכשרה מכניסים לפחות 9,360 ₪ במהלך הקורס עצמו. יועצים מנוסים יותר גובים סכומים הרבה יותר גבוהים. חשוב לציין שהתחום כולל גם אפשרויות תעסוקה נוספות, כמו העברת סדנאות והרצאות ועוד.

מה כוללת תוכנית ההכשרה?  מלבד ידע כלכלי פרקטי מקיף שנוגע לתהליך הייעוץ עצמו, תכנית ההכשרה שתיפתח ממש בימים הקרובים כוללת עוד שני מרכיבים חשובים: הכשרה עסקית ושיווקית (למעשה כבר במהלך התוכנית ישיגו המשתתפים את הלקוחות הראשוני בתשלום, ויעלו על דרך המלך להצלחה בתחום), ופיתוח תודעה להצלחה. בתוכנית לומדים איך להתמודד עם פחדים ומעצורים, איך לפתח אמונה ביכולת שלכם ולאמץ תודעה של פתיחות, תעוזה ושפע. החלק הזה משרת הן את המאמנים עצמם, והן את הלקוחות המתאמנים.

התוכנית כוללת קורס דיגיטלי מקיף (140 שעות) שפתוח לתלמידים למשך שנה שלמה. ההדרכות בקורס כוללות גם הדגמות של כל שלב ושלב. בנוסף לקורס הדיגיטלי, ההכשרה כוללת גם 12 מפגשי אונליין, חלקם עם המנטורים וחלקם עם גיל.

בנוסף, המשתתפים מקבלים גישה לארגז כלי העבודה הפרטי של גיל אורלי, שהם למעשה אוסף של כלים פרקטיים שמשמשים את המאמן בתהליך האימון ובניית התוכנית הכלכלית ללקוחות: טפסים לבניית תקציב ובקרה, סימולטורים לבניית מאזן, קבצי אקסל לתכנון כלכלי, שאלוני לקוח, ערכה ליצירת תיק כלכלי, חוברות עבודה ללקוחות ודוגמאות של תכניות כלכליות מוכנות. בקיצור, כל מה שנדרש כדי להתחיל ולאמן לקוחות בפועל!

כל משתתף בתוכנית מקבל מנטור אישי, שהוא מאמן מומחה לכלכלת המשפחה שעוסק בתחום בפועל, שמלווה אותו במהלך התוכנית. המטרה היא שתמיד יהיה עם מי לדבר על כל שאלה, התלבטות מקצועית או שיתוף אישי. בנוסף, במהלך התוכנית תתנהל קבוצת פייסבוק סגורה רק למשתתפי התכנית, שבה נמצאים מומחים נוספים מתחומים משיקים - משכנתא, השקעות, חובות מימון וכו' - איתם אפשר להתייעץ במקרה הצורך.

התחייבות ואחריות: כשעוסקים בהכשרה מקצועית, חשוב לזכור שהרבה אנשים בתחומים שונים למדו מקצוע ולא עשו איתו דבר. הניסיון מלמד שהמאמנים המוצלחים ביותר שיצאו מההכשרה הם אלו שהצליחו לייצר הכנסות, כבר במהלך התכנית. מסיבה זו, אחד מיעדי התוכנית היא להכניס 8,000 ₪ כבר במהלך 10 השבועות של ההכשרה, ובנוסף מי שיעמוד בדרישות התוכנית ויכניס פחות מ8,000 ₪ בחצי השנה לאחר פתיחת הקורס, יקבל השלמה לסכום זה.

לסיום חשוב לציין שהתוכנית ניתנת עם אחריות מלאה: מי שביצע את כל משימות הקורס ב12 הימים הראשונים ועדיין לא מרוצה, מקבל החזר כספי מלא בלי שאלות.

הירשמו כאן להדרכה מיוחדת ביום חמישי בשעה ב20:30 בנושא "איך להכניס 9,360 ₪ תוך 10 שבועות כמאמן לכלכלת המשפחה". ההדרכה מיועדת למי שאוהב לעזור לאנשים ומעוניין בהכנסה נוספת או אף לעשות הסבת מקצוע לתחום שמהווה כאמור את אחד ממקצועות העתיד. גיל ידבר בהדרכה על הדרך להצליח בתחום, איך להשיג לקוחות, על 5 התכונות הנדרשות כדי להצליח בתחום ובגדול, איך לשלב את המקצוע עם עיסוקים קיימים ועוד. שימו לב שלא יתקיים שידור נוסף, לפחות לא בשנתיים הקרובות.

בנוסף, כאן ניתן לצפות בסדרת הדרכות "מאחורי הקלעים של מאמן לכלכלת המשפחה" . הסדרה יורדת מהאוויר בעוד מספר ימים