בשעה טובה נשאלה השאלה והתשובה הייתה חיובית, כך שעתה רגע לפני שמתחילים לפנטז כיצד תיראה החופה ולאן תצאו לירח דבש, ראשית עוצרים לכבד מסורת שמחה ועתיקת יומין - עוצרים לארגן את האירוע השמח והאינטימי ביותר - חינה כמובן. חושבים לערוך חינה מרוקאית אמיתית בבית? אין להיבהל, אך כן יש כמה דברים שצריך לארגן, ופה מאמר זה יסייע לכם להבין מה אין לשכוח, מהן האופציות השונות, כיצד מארגנים אירוע מכובד ושמח ואף כיצד ניתן לחסוך, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת אם הולכים על זה - אם מארגנים חינה בבית, ולו בבית של הדודה עם החצר הענקית.

קודם כל ציוד ותפאורה

בשונה ממגוון אירועים שמחים, בחינה התפאורה תופסת מקום מרכזי, ולא רק שהיא מאוד חשובה, אלא כל פריט בה משלים את התפאורה - מעניק הצצה לשווקים הצבעוניים שמזכירים יעדם רחוקים, בהם החל להתבסס לפני עשרות שנים הטקס. מכאן שגם אם רק בוחרים הדומים ומגשים, גם הם צרכים להיראות באופן מסוים, ופה נאמר שבכול הנוגע לעיצוב השמיים הם בהחלט הגבול. בין היתר מדובר בפינות ישיבה אוריינטליות, בתפאורה שמצויה בקבלת הפנים (למשל אפיריון), באוהל מרוקאי, בשטיחים, במגשי כסף, בקנקני תה, בכריות עם גדילים וכדומה.  

בנוסף, יש לקחת בחשבון שלצד התפאורה שאמורה להעניק אווירה של שוק מרוקאי אותנטי, גם יש כמה פריטים פרקטיים שצריך להוסיף לרשימה, קרי שולחנות וכסאות, מערכת הגברה ותאורה, מאווררים, דוכני אוכל, זרי פרחים, כלי אוכל (על כל המשתמע מכך) וכדומה. כיצד אם כן משיגים את הכול? פה מאוד תלוי עד כמה מרגישים יצירתיים, כמה כסף מוכנים להוציא ועד כמה מבקשים לעשות לעצמכם את החיים קלים. שנרחיב? לא מעט מהתפאורה ניתן להכין לבד ומצד שני ניתן להשכיר סטים של תפאורות בהתאם לצורך, כאשר תמיד אפשרי לבחור באופציה אמצעית: להשכיר רק את הפריטים ההכרחיים (קרי אוהל חינה) ואת השאר להשלים לבד.

לבוש חינה מסורתי

אין חינה ללא תלבושת מסורתית, ועל כן יש לבחור אם רק הזוג המאושר ייהנה מהבגדים המיוחדים (והשאר יונחו להגיע בבגדים לבנים), או לחלופין כל המוזמנים ייהנו מאותם בגדים מרהיבים. פה נציין שמדובר בכפתנים, בשמלה גדולה (קשווה אלכבירה), בתרבוש, בעיטורי ראש וכדומה. הבגדים עשויים מבדים עשירים ומבריקים, בגווני לבן, זהב ועוד, כאשר כיום גם ניתן למצוא מגוון עיצובים שמשלבים נגיעות עדכניות. שנעשה סדר? יש להחליט האם שוכרים חלק מהבגדים, האם משקיעים רק עבור החתן והכלה ואף האם מנצלים את כישורי התפירה של הדודה ממרוקו - אותה דודה שרק מחפשת כיצד לסייע.

אוכל מרוקאי חובה

אם נודה באמת, רובינו באים לחינות לא כי הן מרגשות, אלא פשוט כי הן שמחות ובעיקר מאוד טעימות, ופה ניתן את הבמה למרכיב מהותי מהחגיגה - אוכל כמובן: אוכל מתוק וייחודי שבין היתר מחזיק בתפקיד סימבולי. מכאן שבין אם חושבים על הקוסקוס שגרגיריו מסמלים שפע ובין אם חושבים על המתוקים (עוגיות קוקוס, מופלטות, מרציפן וכדומה), יש להבין האם מזמינים הכול מקייטרינג ייעודי או שעומדים לבלות זמן איכות במטבח עם חלק נרחב מבנות המשפחה – שתי האופציות טובות באותה המידה. עצה שלנו? אל תשכחו את עמדת התה, את השוק המרוקאי שעשיר בפיצוחים ובפירות והשקיעו בעיצוב ובכלי הגשה משלימים: מגשים בצורת חמסה, כוסות תה מזכוכית וכדומה. 

לא לשכוח מוזיקה 

עומדים לחגוג חינה בבית? זכרו שמדובר באירוע שמח ועל כן המוזיקה מחזיקה בתפקיד מכריע. מכאן שרצוי לבחון האם עומדים להשכיר תקליטן שמתמחה בז'אנר, האם מעדיפים להקה ייעודית, או האם משכירים ציוד משלים כגון בידורית ומפילים את המשימה על אחד מהחברים שכבר הכין מראש פלייליסט מתאים. משמע אם רק נערכים כראוי, יש נכונות לסייע ומצויה הבנה בסיסית בתחום, ניתן לחסוך לא מעט.

טקס החינה

את טקס החינה מנהלים בתוך האוהל. הטקס כולל משיחה של ידי החתן והכלה באותו חומר אדמדם הקרוי חינה ולאחר מכן גם האורחים מוזמנים למשוח את ידיהם בחינה שמיוחסות לה סגולות רבות. בנוסף, באוהל עצמו ההורים של בני הזוג מעניקים מתנות, מוזיקה אותנטית עוטפת את הכול ואף רבים נוהגים לצאת בריקודים. כיוון שחלק מהותי מהטקס מתבצע באוהל, טוב לדעת שניתן להשכיר רק אותו ובמבחר גדלים.

שנחזור לשלב ההכנה? ובכן למרות שאת אוהל החינה לא תכינו בעצמכם, הרי שאת החינה עצמה אתם בהחלט יכולים, ואף אפשרי לבקש מחבר קרוב שינהל עבורכם את הטקס, כך שהחיבור יהיה יותר מרגש ואינטימי.

סיכום

טקס החינה מסמל סגולה לפריון, אושר בחיי הנישואין ואריכות ימים, ועל כן עליו להיות שמח ונאמן למקורות. מכאן שאם מבקשים להתחיל את חיי הנישואין ברגל ימין וללא מינוס בבנק, מוטב לחגוג את הטקס בבית ואף להשכיר רק את השירותים הנחוצים. באופן שכזה גם מתחברים למשפחה ומאפשרים לרבים לסייע וגם חוסכים באופן משמעותי.

טיפ אחרון לדרך? ערכו רשימה של פרטים קטנים שאין לשכוח, קרי מקום למתנות, ארגז למעטפות, כלי הגשה, בדיקה שיש מספיק מקומות ישיבה, בנייה של פלייליסט אהוב וכדומה. תיהנו.