אחרי שנים של הפסקה: דניאל זמיר חזר עם מופע ראשון - הוא נראה כמו רכבת הרים

כמעט ארבע שנים מאז היציאה מהארון, הקורונה והתקופה אותה הוא מגדיר כזו הקשה ביותר בחייו, דניאל זמיר השיק את האלבום החדש - "חדש" בהופעת בכורה בתיאטרון ירושלים

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 20/08/24 16:53 טז באב התשפד

אחרי שנים של הפסקה: דניאל זמיר חזר עם מופע ראשון - הוא נראה כמו רכבת הרים
דניאל זמיר בהופעה, צילום: הדסה סאסי

כמעט ארבע שנים חלפו אז יצא מהארון דניאל זמיר, ואחרי תקופה ארוכה של הפסקה, זמר הג'אז הבין-לאומי והיוצר חוזר. בסוף השבוע האחרון זמיר הופיע לראשונה בתיאטרון ירושלים והשיק אלבום חדש ונוקב שקיבל את השם "חדש". במופע ההשקה, שנערך בליוויו של חברו, הזמר אביתר בנאי, זמיר חשף שירים כואבים ומורכבים, שנכתבו על התקופה שחלפה מאז היציאה מהארון, תקופה אותה הוא כבר הכתיר כזו הקשה ביותר בחייו.

למרות הפסימיות שהביע בעבר זמיר על נוכחות הקהל הדתי בהופעותיו אחרי היציאה מהארון כביסקסואל, האולם, למרבה ההפתעה, התמלא מקצה לקצה בעיקר בכיפות סרוגות וכיסויי ראש. כשזמיר מגיע לבמה הקהל רועש ומתרגש, והגעגוע לזמר שנעלם מחיינו מאז משבר הקורונה מורגש היטב.

ההופעה של זמיר היא כמו רכבת הרים

ההופעה של זמיר היא כמו רכבת הרים. לרגעים מתפרצת האקסטזה של שחרור הנפש ולרגעים הקשיים והמהמורות שחווה בשנים האחרונות משתלטים על המנגינה והטון. זמיר מקפץ בין שירים מהאלבום החדש, ללהיטים מיתולוגיים וניגוני ג'ז שמזוהים עימו מימים ימימה. בין לבין הוא מבצע גם שירים אחרים ולרגע אחד, כשהוא שותה מיץ אומץ, מבצע זמיר קאבר משלו ל- "Titanium" של סיה, שיר שגדול בהרבה על מידות נעליו ולאחר מכן, שולף קאבר אופטימי להמנון "התקווה" הטקסי והכבד.

בשלב מסוים מגיע לבמה החבר והקולגה, אביתר בנאי, והקהל מריע בהתלהבות רבתי. בנאי מפרגן, זמיר עוקץ כדרכו, והשניים מבצעים ביחד קאבר ללהיט "גשם" של האח מאיר בנאי ז"ל. לאחר מכן הם חוזרים לימים עברו ושרים את "שיר געגוע לכאן" אותו הוציאו יחד לפני יותר מעשור. מערכת היחסים שמפגין זמיר מול בנאי דומה לזו שהוא מחזיק מול הקהל, פלרטוט, קוצניות, הערכה והומור משתלבים בה יחד למארג לא משעמם.

"לכל ישראלי יש את הבלתי נסבלות המיוחדת והייחודית שלו"

ובכלל, אי אפשר שלא להתייחס למערכת היחסים החמה של זמיר עם הקהל שמעבר לבמה. עם המון הומור עצמי, בין שיר לשיר זמיר פוצח במונולוגים עם הקהל שמאוד נשמעים כמו דיאלוג, הוא מפזר לחלל האוויר שלל בדיחות על משבריו האישיים והאתגרים הלאומיים, ובאחד הרגעים הוא מעיר בציניות מופלגת: "לכל ישראלי יש את הבלתי נסבלות המיוחדת והייחודית שלו, אבל מה זה לעומת מי שמחכים לנו בצד השני?".

האלבום החדש של דניאל זמיר יהיה זמין בכל הפלטפורמות החל מה-9/9