תרבות יהודית בתל אביב

הכנר אייל שילוח יחד עם זמר וסטנדאפיסט אורח מנסים להציג ערב של הומור ומוזיקה יהודית. הכל בתל אביב.

חדשות כיפה מושית גלילי 09/02/09 00:00 טו בשבט התשסט

תרבות יהודית בתל אביב
יחצ, צילום: יחצ

אז מה עושים הערב בתל אביב? העיר ללא הפסקה לא מציעה בדרך כלל מגוון תרבותי רחב לאנשי שלומנו, ולכן היה מרענן ומפתיע לבקר במרכז ברודט לתרבות יהודית. מבנה נאה וחדש, ברחוב צייטלין (לא רחוק מכמה מסעדות כשרות מצוינות אם כבר יצאנו לדרך...) מקדם את פנינו בבואנו להנות מסדרת המופעים החדשה של הכנר אייל שילוח שמבטיח "סיפורים ואנקדוטות מן החיים שזורים בשירה, במוסיקה יהודית ובדואטים מקוריים".


הגענו במוצאי שבת לצפות בשילוח מארח את גיורא ליננברג על הפסנתר ואת מאור כהן מזמר ופורט עלי גיטר. הובטח גם סטנד אפ מפיו, הבטחה שלצערנו הרב לא התקיימה. עמנו הגיעו עוד כמה צעירים ברוחם, שמילאו את האולם האינטימי בפטפוטים רמים. באיחור אופנתי פתח שילוח את הערב בדבר תורה על פרשת השבוע, אך רק כאשר ערסל את כינורו בין ידיו הבנו שהגענו למקום הנכון. הביצועים כולם מדוייקים ומלוטשים, סוחפים וממיסים. מה ששילוח וליננברג עושים ללב בניגוניהם, לא אנסה להעביר במלים. הגענו להתעלות אמיתית בזמן הטנגו, והביצוע האינסטרומנטלי ללחן של עובדיה חממה "אנא בכח" היה מרטיט.


כאשר מאור כהן מצטרף לבמה חיוכו החינני והקסם שמשרה הנינוחות שלו על הקהל מעצימים את מה שכבר קודם היה ברור מאליו- שילוח הוא נגן בחסד עליון, אך נדמה כי אינו מצליח לשאת על גבו מופע בידור. יש לו הרבה רצון טוב אך כריזמה של מורה אפרורי. רוב הבדיחות הן מסוג אלה שנפגשים בהם במפגשי ליצים סטנדרטיים תחת הקטגוריות "פולניות" ו"גרוזינים". אין ספק כי לו היה מאור כהן מקבל את המושכות בתחום הבדיחותא, היה המופע מתנהל ביתר ניחותא.

כל מילה מפיו של כהן, כל תנועה אגבית מצדו מביאה את הקהל הציני ביותר לחייך במשובה, ואנחנו מתגלגלות מצחוק כאשר הוא מבצע שיר ילדים משעשע של חנוך לוין וצווח בחדווה "בנצי מת!". משך רוב המופע יושב כהן בסבלנות ומתבונן במתרחש. אנחנו תוהות על מה הוא חושב בזמן ששילוח מציץ בדפיו כדי לאתר את הבדיחה הבאה, ומתמוגגות כאשר הוא מסרב לסיים ביצוע סוער בעיבוד חד פעמי ל"השכן". כמו-כן שמחנו לגלות כי בדיוק כמונו, גם לכהן אין מושג קלוש באשר לפירוש מילות השיר הסתום "שישי שבת" ("לא תבואי שישי-שבת, זהו יום הבוחר..."), אותן כתב בעצמו.


סדרת "פאנץ ליין מוסיקלי" מציעה חוויה מוסיקלית מרנינה ומיוחדת. במופעים הבאים יתארחו לצד שילוח גם שלומי שבן עם אורית שילוח וכן ערן צור עם הדר גלרון. שווה לקפוץ.