תפילה לפני הריקודים

רבני צהר לראשי הערים: פתחו את חגיגות יום העצמאות עם תפילה לשלום המדינה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 13/04/10 00:00 כט בניסן התשע

תפילה לפני הריקודים
Assaf Shtilman-cc-by, צילום: Assaf Shtilman-cc-by

בימים האחרונים פנו ראשי ארגון "צהר", יו"ר שדולת השלטון המקומי בכנסת ח"כ זאב בילסקי ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, ביזמה משותפת לראשי ערים ורשויות מקומיות בהצעה להקדים לתכניות הבידור והופעות האמנים בבמות החג את התפילה לשלום המדינה ולהחזרת החיילים החטופים והנעדרים.

בפנייה לראשי הרשויות כתבו: "ביום מיוחד זה אנו מבקשים לחזור אל החזון, השאיפות והחלומות הגדולים בהם כולנו שותפים. ביוזמתם הברוכה של רבני צהר, אנו מציעים כי בראשיתו של היום נתלכד כולנו, ונפתח את חגיגות יום העצמאות ברגע מרומם של תפילה. התפילה המוצעת היא התפילה לשלום המדינה שנוסחה בשנת קום המדינה בשותפות על ידי הרבנים הראשיים לישראל והסופר ש"י עגנון זוכה פרס נובל".


לפני ריטה: תפילה לשלום המדינה



תגובות נלהבות למיזם

הרב אוריאל גנזל, חבר הנהלת "צהר", הודיע כי בכדי לאפשר לציבור להשתתף בתפילה יחולקו דפי התפילה לקהל, בנוסף מציע הרב גנזל לראשי הערים להיעזר ברבנים המקומיים או ברב מטעם רבני "צהר" להקראת התפילה. בסיום התפילה המסורתית לשלום המדינה, הוסיפו בצהר גם פיסקה המבקשת מהקב"ה לשמור ולנצור את החייל החטוף גלעד שליט, ולהחזירו מהרה לחיק משפחתו. זאת לצד נעדרים נוספים.

"אנחנו זוכרים כתלמידי מרכז הרב, שרבים מראשי צהר הם בוגריה, כמה דיברו על החשיבות של השמחה של כלל ישראל ביום העצמאות גם במרכזי אוכלוסייה שאינם שומרי תורה ומצוות" מסביר הרב דוד סתיו יו"ר ארגון צהר. "חשוב לנו שבכל מקום יהיה ברור ושתהיה מודעות כי אנחנו כאומה קשורים כולנו לבורא עולם, והתורה איננה נטע זר ותפילה היא חלק מהזהות שלנו. היום אין טקס זיכרון בלי יזכור וקדיש וחשוב לנו שאירוע של שמחה יהיה קשור באמירת תודה ותפילה לעתיד".

הרב סתיו מתאר כי התגובות למיזם היו נלהבות, לדבריו מעט הסירובים שהתקבלו היו מסיבות טכניות. בין הרשויות שכבר נענו ליוזמה ויקריאו מעל הבמות את התפילה לשלום המדינה ניתן למצוא את: ירושלים, חיפה, כפר סבא, באר שבע, גבעתיים, נתיבות, אופקים, דימונה ועוד. בצהר מקווים כי בעתיד יגדל המיזם וערים נוספות יצטרפו ליוזמה.