שירת רבים עם מחיצה

דוד דאור מנסה לחזור בתשובה, אבל בעולם החרדי לא קונים את מסע יחסי הציבור ויוצאים להחרמה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/08 00:00 י באלול התשסח

שירת רבים עם מחיצה
יחצ, צילום: יחצ

מסתבר שהדיסק וסבב ההופעות החדש של דוד ד'אור, "שירת רבים", מצליח להרגיז רבים מהמגזר החרדי. במייל שהופץ ברשת , מופיעה קריאה נרגשת ל"אנשי שלומנו" לעצור את הפצת הדיסק בעולם החרדי, כיוון שדוד ד'אור מופיע לפני קהל מעורב, בליווי רקדניות שאינן צנועות:


"בימים אלו יצא דיסק חדש של הזמר דוד דאור. דיסק עם שירים באמת יפים (לשמיעה, לא לצפייה) עם מילים של קודש מתוך הכתובים, והיחצן שלו חרדי מאנ"ש. והנ"ל, דוד דאור, הינו מרקיד מעורב, ועושה הופעות בעולם עם רקדניות לא צנועות כמו שיש בסרטון, וכל זה עם שירים בעלי מילים קדושות מהכתובים... ושלא יגידו שהוא בתהליכי תשובה וכו' כי כיום עם השירים האלו הוא מופיע כיום בחוצות, וכשישוב בתשובה ידונו בזה החכמים, לא אני. בכל אופן, כרגע צריכים לעצור את הכניסה של הדיסק החדש שלו לתחומנו. הסרט שלכאורה אמור ליחצן אותו מלא בזוהמה. חוץ מהמחאה הזאת איני יודע כיצד לעצור את זה כי אני יודע שדיסק זה אמור להיכנס לרשתות החרדיות, באצטלה של קדושה רח"ל, ואם מישהו מהרשימה יכול לעצור את זה רגע אחד לפני, אשריו".


האלבום "שירת רבים: תפילת עולם - פיוטים וזמירות מבית אבא" שהושק בחודש שעבר, הספיק למכור עד עתה למעלה מעשרת אלפים עותקים. על הפרויקט אמר ד'אור כי "לאחר מותו של אבי היקר התפללתי באופן קבוע בבית הכנסת, לאט-לאט חדרו המנגינות העתיקות להכרתי וכמו העירו מתרדמה עמוקה זיכרונות, ריחות וצבעים שהציפו אותי בתחושת שייכות. יצירתי המוזיקלית ינקה ועוצבה בהשראת ניגונים עתיקי יומין אלה, מכאן החלו הדברים להתגלגל, כאשר אנשים רבים מסביב מצטרפים לפרויקט ותורמים מכישרונם והפרויקט מתמלא בצבעים וסגנונות מתאחדים והופך להיות 'שירת רבים'".



תומר כהן, איש יחסי הציבור של ד'אור במגזר החרדי, איננו מתרגש מההתנגדות החרדית ובוחר להשיב בצורה נקודתית לטענות: "לגבי הסרטון בו נראות בחורות לא צנועות - מדובר בהופעה שהתקיימה בחו"ל, לגויים וליהודים הרחוקים מן היהדות. דרך המוסיקה הזו הם מתחברים בחזרה למסורת, ומתעורר בהם הניצוץ היהודי. בנוגע לבחורות שרקדו על הבמה, מדובר בשלוש בחורות גויות מהקהל שעלו בצורה ספונטאנית ורקדו על הבמה. אין מדובר ביוזמה של ההפקה או של דוד."


בשיחה עם כיפה הדגיש כהן כי האלבום נעשה תוך התייעצות עם רבנים, כולל הדרך הנכונה להגיית המילים מן המקורות. "בזמן ההקלטות חבש דוד כיפה, ודאג להיצמד מאוד להלכה" אומר כהן, "כולל הימנעות משירת נשים בכדי ליצור אלבום שירי מסורת בצורה הכי טובה והכי ראויה".