פרס ספרותי הוענק לרב שג"ר

פרס עמינח ליצירה הספרותית הציונית דתית הוענק לרב שג"ר ז"ל על תרומה ייחודית לחקר הוראת התלמוד

חדשות כיפה אורי פולק 25/05/10 00:00 יב בסיון התשע

פרס ספרותי הוענק לרב שג"ר
יחצ, צילום: יחצ

פרס עמינח ליצירה הספרותית הציונית דתית הוענק אמש (שני) זו השנה ה-24. הפרס מוקיר כמדי שנה את התרומה ליצירה במגזר הדתי לאומי והוא ממומן ע"י הסתדרות הפועל המזרחי.

הרב שמעון גרשון רוזנברג ז"ל, הידוע בכינויו הרב שג"ר, מי שעמד בראש ישיבת "שיח" אשר ביישוב אפרת, קיבל פרס לתרומה ייחודית לחקר הוראת התלמוד. אשתו של הרב ז"ל, מרים רוזנברג, קיבלה את הפרס בשמו, שהוענק על ספרו האחרון "ובתורתו יהגה" בהוצאת מכון כתבי הרב שג"ר.

פרס נוסף לחקר תולדות הציונות הדתית במאבקיה הפוליטיים ניתן לפרופ אליעזר דון-יחיא שעמד בראש מרכז ארגוב לחקר העם היהודי ומדינת ישראל שע"י אוניברסיטת בר-אילן. פרופ דון-יחיא זכה בפרס על ספרו "משבר ותמורה במדינה החדשה". כמו כן, העיתונאי וחוקר ההתיישבות חגי הוברמן, זכה בהוקרה על ספרו "שורשים בחולות", העוסק בהתיישבות היהודית בחבל עזה עד לעקירתה, ו"כנגד כל הסיכויים" הסוקר 40 שנות התיישבות ביו"ש תשכ"ז-תשס"ז. פרס לחקר תולדות הקהילות היהודיות בתפוצות ניתן לד"ר אהרון גימאני מאוניברסיטת בר-אילן, על ספרו "חבצלת השרון לרבי יחיא בשירי".

את הפרסים חילקו יו"ר חבר השופטים פרופ נח עמינח, אחיינם של נחמיה ומרים עמינח ז"ל שהפרסים מוענקים מעזבונם, ומזכ"ל הפועל-המזרחי ויו"ר הנהלת הפרס אליעזר אבטבי.