פוליטיקה ברשת ג'

שדרן הרדיו, עופר נחשון, קיבל איומים על חייו, זאת לאחר שהצהיר בתוכניתו כי לא ישמיע את שיריו של אריאל זילבר. זילבר בתגובה: "אני אתבע אותו"

חדשות כיפה דבורה גינזבורג 17/07/11 17:32 טו בתמוז התשעא

פוליטיקה ברשת ג'
Deror avi, ויקיפדיה, צילום: Deror avi, ויקיפדיה

במהלך תוכניתו של עופר נחשון, "עוד להיט", המשודרת ברשת גימל מתבקשים המאזינים לבחור את השירים אותם הם מעוניינים לשמוע. היום (א') בתכנית ביקש נחשון מהמאזינים להימנע מלבקש את שיריו של אריאל זילבר כיוון שהוא "מסיבה אישית" אינו מתכוון להשמיע את שיריו. נחשון הוסיף כי בראיון שנערך עמו בעיתונות קרא זילבר לפגוע בחיילי צה"ל, והביע אמירות הומופוביות ולכן הוא אינו ראוי ששיריו ישמעו בתכניתו. נחשון עצמו מחזיק בדעות ימניות ואף שידר מאוניית ערוץ 7.

בהמשך התכנית הודיע נחשון מעל גלי האתר כי במערכת התקבלה תגובה ממאזין או מאזינה שלא ממש אהבו את ההצהרה. נחשון נמנע מלהקריא את המסר בשידור, אך הכריז כי התגובה הועברה לקציני הביטחון של רשות השידור וכי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה כנגד שולח המסר. בסיום התכנית חזר נחשון על הצהרותיו ואף סיפר כי במערכת התכנית התקבלו הודעות רבות התומכות בו ובדברים שהשמיע.

בתגובה לפניית כיפה אמר אריאל זילבר: "בחיים לא קראתי לפגוע בחיילי צה"ל. אם עופר נחשון אמר את זה הוא השמיע לשון הרע, אני אתבע אותו וזה יעלה לו הרבה מאוד כסף. הם כנראה מאבדים את הראש כל יפי הנפש האלה"

מה דעתך על כך ששדרן ברשת גימל מצהיר שהוא לא מתכוון להשמיע אותך?
"זה מפריע לי. אבל אני לא יודע מה לומר. הבנאדם כנראה השתגע. יתכן שהוא בן אדם מוסת שלא יודע להבחין בן ימינו לשמאלו".

הפננו את הסוגיה לפיתחה של דוברת רשות השידור ושאלנו האם לשדרנים מותר להביע עמדה פוליטית ולהחרים זמר בשל דעותיו האישיות? אולם מרשות השידור הסתפקו בתגובה כי "הנושא בבדיקתו של מנהל "קול ישראל" מיכאל מירו"