עוד מכה לערוץ היהדות

מדור nrg יהדות עובר דירה מערוץ ´חדשות´ לערוץ ´חברה´ החדש, שיוקם בקרוב באתר. שינוי קוסמטי או נפילה משמעותית?

חדשות כיפה אלעד רותם 05/02/09 00:00 יא בשבט התשסט

עוד מכה לערוץ היהדות

היהדות באתר nrg מפסיקה להיות אקטואלית ומתחילה להיות חברתית: מדור nrg יהדות המיתולוגי, שהיה עד עכשיו אחד ממדורי ערוץ החדשות, עובר לערוץ חברה, בעריכת יאיר טרציצקי. הדבר הוא חלק משינוי מערכתי כולל באתר nrg, הכולל את הקמתו של ערוץ חברה, אליו יוכפפו מדור הברנזה, מדור הסביבה ירוק, מדור היהדות ותכנים נוספים בנושאי חברה ורווחה, כך על פי אתר ice.


גורמים בערוץ nrg יהדות טוענים כי מדובר בשינוי קוסמטי בלבד, וכי המשמעות היחידה היא החלפה של סגן עורך באתר. הסיבה למעבר הדירה, לדבריהם, היא הנושאים החברתיים הרבים שעולים בערוץ, כמו מעמדן של הנשים בחברה הדתית ותחומי רווחה שונים, השייכים יותר לערוץ חברתי מאשר לערוץ חדשותי. בשיחה לכיפה אמר אחד מהכותבים הקבועים בערוץ, כי איננו מכיר עדיין את הנושא ולכן מוקדם לשפוט מה תהיינה ההשלכות של שינוי כזה. עם זאת, הוסיף, השינוי הקודם שהעביר את ערוץ היהדות מהעמוד הראשי אל העמודים הפנימיים, גרם לנזק משמעותי מבחינת כמות הכניסות.

על פי גורם בכיר בעולם התקשורת הדתית, הכללת מדור היהדות תחת ערוץ חברה, מהווה מכה נוספת לערוץ, שכן הכנסת המדור לערוץ נישה כמו חברה והוצאתו ממדור האקטואליה הפופולארי צפויה להוריד משמעותית את החשיפה אליו. לדבריו: "זהו, השלב האחרון לפני הסוף".

בשנה שעברה בוצע מהלך דומה ב-nrg, אז כונסו מדורי האופנה, אוכל, עיצוב, תיירות, ניו אייג וחיים בריאים תחת ערוץ תרבות ופנאי. יאיר טרציצקי, עורך הערוץ החברתי, נחשב לאחד המומחים בעיתונות בכל הקשור לזכויות עובדים, זכויות אדם ונושאי חברה ורווחה, והוא מצטרף ל-nrg כחלק מהרצון של מעריב למצב עצמו כאתר חברתי.