שלוש שעות ביוני

חדשות כיפה המערכת 20/05/11 11:30 טז באייר התשעא


ארץ: ישראל
שפה: , תרגום :
שנה: 1968
במאי: אלדד, אילן ,
אורך הסרט: 60 ד'
מתאים לגילאים: נוער, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
במשך שלוש שעות ב- 5 בחודש יוני 1967, במהלך מלחמת ששת הימים, הותקפו שדות התעופה של מצרים, סוריה וירדן על ידי חיל האוויר הישראלי. הסרט משלב קטעי ארכיב שצולמו מהאוויר ומהקרקע, סצינות משוחזרות וראיונות עם לוחמים המספרים על אותן שלוש שעות שקבעו את גורל המלחמה.




ההמלצה שלי:
סרט שהוא מסמך היסטורי מרגש. ברוח אלבומי הניצחון שלאחר מלחמת ששת הימים משרטט הסרט את ספור המלחמה דרך שחזורים וראיונות סביב השעות הגורליות במלמת ששת הימים .מומלץ וניתן לרכישה דרך הרשת בקישור:

http://ecom.gov.il/IFS/ProductPage_he.aspx?product=04968&language=he-il


מידע חינוכי:
במדי חיל האוויר ועם כנפי טיסה על חזהו פותח האלוף חיים הרצוג את הסרט על פועלו של חיל האוויר במלחמת ששת הימים בהבטחה כי הסרט יתמקד בשלוש השעות המכריעות של השמדת חילות האוויר של צבאות ערב. ואולם, חצי שעה של סרטונים אחרים מקדימה את סיפורן של שלוש השעות. ההקדמה המפורטת מציגה את התכוננות שני הצדדים למלחמה מתוך תפיסה דיכוטומית: צבאות ערב ועמיהם שרויים ב"היסטריה" ומגיבים בהתלהמות של אספסוף. מנגד מוצג צבאנו - תמיד בלשון רבים - הפועל בסדר וביעילות, ואזרחינו אשר על גבול הצפון מתייחסים בקור רוח מוחלט להפגזות היומיומיות של הסורים. אם לא די בסרטוני הארכיון עצמם, הרי שהמוזיקה שמלווה אותם, מקצתה מקורית ומקצתה של מל קלר, מחריפה עוד יותר את הניגוד בין הישראלים השקולים לערבים האיפולסיביים. מחציתו השנייה של הסרט מוקדשת להשמדה על הקרקע של מטוסי האויב וגם לקרבות אוויר ולפעולת חילוץ נועזת מעבר לקווי האויב. בהיותו דובר אנגלית, נראה כי מלכתחילה נועד הסרט למטרות תעמולה - לגיוס כספים יהודיים או ליצירת לובי למכירת ציוד צבאי מתוחכם לישראל. למרות שהצלחתו של חיל האוויר במלחמה מדהימה, במבט לאחור התעמולה נראית בוטה ויהירה.
הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית