פרסי ג'קסון וגנב הברק

חדשות כיפה שמעון אנגל 22/03/10 00:00 ז בניסן התשע

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief
ארץ: קנדה/ארה"ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2010
במאי: כריס קולומבוס , Chris Columbus
אורך הסרט: 116 דקות
מתאים לגילאים: נוער,

תקציר עלילת הסרט
פרסי ג'קסון הוא נער רגיל. ככל הנערים הוא משתעמם בבית הספר ויש לו בעיות עם אמא שלו ועם אביו החורג. בנוסף, יש לו הפרעות קשב והוא דיסלקט. הבעיות האמיתיות של פרסי מתחילות כשהמורה המחליפה לאנגלית מחליטה להפוך לציפור מפלצתית ולתקוף אותו ללא שום סיבה, לפחות לא משהו שפרסי יודע עליו.

אף פעם לא גילו לפרסי אבל בעצם הוא בן של אל ועוד אחד משלושת הגדולים- פוסידון, מה שבאמת מייחד אותו משאר בני אדם ואפילו משאר חצאי האלים, שנמצאים בעולם הזה בכמויות, למרות שאף פעם לא ידעתם את זה.

מעבר להתמודדות עם כל שפע המידע החדש הזה פרסי צריך במהירות להוכיח שלא הוא זה שגנב את הנשק החזק ביותר- הברק של זאוס, ובכך למנוע את מלחמת האלים הקרבה. יחד עם חבריו גרובר ואנאבת' הוא יוצא למסע הרפתקאות בכדי לברר היכן נמצא הברק הגנוב ולהשיבו אל זאוס, בדרך הם יתמודדו עם מיטב היצורים מהמיתולוגיה היוונית כפי שהם מקבלים ביטוי בעולם העדכני של המאה עשרים ואחת.


http://www.youtube.com/v/P-uTOnzviGk&feature=related&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
לא תמצאו בסרט הזה תחכום מחשבתי רב או עומק של הדמויות (אפילו בצורה קיצונית משהו), אבל בסך הכול זה סרט הרפתקאות נחמד וזורם. כל מי שנהנה מהארי פוטר ודומיו ייהנה מהסרט הזה מאוד.

ערך מוסף מעניין שהסרט נותן- עיבוד מעניין מרענן ועכשווי לסיפורי המיתולוגיה היוונית, המביא אותך למחשבה: "וואלה אחרי הסרט כדאי שאגש לקרוא את המיתולוגיות האלה..", אבל כדי להנות מהסרט צריך להכיר לפחות באופן בסיסי את הסיפורים ולראות כיצד מהסרט מגיש אותם .


מידע חינוכי:

שימו לב : לבוש לא צנוע בסצינות קצרות

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית