מתכוננים לפורים

מתרגשים לקראת פורים? הדיסק החדש של חיליק פרנק יעזור לכם להיכנס לאווירה

חדשות כיפה יאיר פלד 28/02/11 00:00 כד באדר א'

מתכוננים לפורים
יחצ, צילום: יחצ

הנה זה הגיע! פורים בפתח והחגיגות מתחילות. חיליק פרנק הוא ללא ספק אמן הקלרינט הכי אותנטי והכי פורה במדינתנו הקטנה. רק לפני מספר חודשים זכה פרנק יחד עם ההרכב "הלב והמעיין" בפרס בינלאומי, והנה הוא חוזר לחגיגה פורימית של כליזמר, כמו שרק הוא יודע.

פרנק אברך צעיר (29), חסיד ברסלב מלידה וחוקר ניגונים עתיקים כבר שנים, חוצה מגזרים בהופעותיו. ככה זה שאתה מופיע בערב אחד בחתונה דתית-לאומית , למחרת במופע פולקלור יהודי במוזיאון תל אביב, וכמובן נגינה של שעות במירון, בשמחת בית השואבה. אין ספק שידו של הבחור בכל.

 



טעימה מהדיסק החדש



"פורים בירושלים" הנו מקבץ של שלושה מחרוזות, בהם שפע מכל טוב חצרות החסידים. ניגוני פורים מוכרים, לובביץ', וויז'ניץ, תולדות אהרון, ברסלב, קרלין, סקווירא, ניגונים עתיקי יומין ואפילו ר' שלמה קרליבך. הערך המוסף של הדיסק הוא ללא ספק הנשמה שחיליק מביא איתו. עד כה הוציא פרנק למעלה מעשרה אלבומים של ניגונים, ובכולם שומעים את האמת, את הדבקות, את השמחה, את אותם חסידים בחצרותיהם רוקדים ושואגים אחרי רבם במהלך ההתעלות הרוחנית הכי שמחה שיש בשנה, שהוא "ההתחלה של הגאולה ותיקון כל העולמות" כפי שמצוטט על עטיפת הדיסק מפי רבי נתן מנעמירוב-ברסלב. אותניות כבר אמרתי?

 

האלבום החדש הוא שלב נוסף בהתקדמות המוזיקאלית של פרנק. לאלבום הנוכחי מצטרפים אליו גם כמה נגנים מוכשרים: אורן צור בכינור, ג'ף הורביץ על העיבודים ומנחם הרמן הגיטריסט הכי חשמלי שיש. אוהבי הז'אנר ישמחו לגלות כי לצד הדיסק מופיעה חוברת עשירה עם הסברים מקורם של הניגונים, ועד החיבור בין עולם הניגון לעולם הנפש.

 

 

"פורים בירושלים", חיליק פרנק, בהוצאת דברי שיר והינדיק הפקות.

האלבום יצא בשתי גרסאות אחת אינסטרומנטאלית ואחת עם שירה ע"י מקהלה חסידית אותנטית.