לכו על זה: כל המלצות השבוע

האפליקצייה שתשיב לכם על כל שאלה הלכתית, הצגה חדשה של תאטרון אספקלריא, סרט חדש על חייו של הגאון סטיב ג‘ובס זצ"ל וספר שיכין אתכם לכמו שצריך ליום הכיפורים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 01/09/13 14:15 כו באלול התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

תשובה כבר עשיתם? אם לא, הרשו לנו להמליץ על אפליקציה שתעניק תשובה לכל שאלה שלכם. ASKEM היא אפליקציית השו"ת הראשונה בעברית. שאלות הלכתיות או אמוניות הן כנראה פחות התחום שלה, אך בהחלט ניתן לאתגר אותה בהרבה מאוד שאלות אחרות. להורדה

לקראת הימים הנוראים נוהגים בית ישראל להצטייד במיטב ספרי התשובה והזמן. סדרת הספרים "באר מרים" היא כנראה אחת האופציות הטובות ביותר. "יום כיפורים" הוא עוד ספר פרי הסדרה הזו, שמאגדת דברי הגות, הלכה ומדרש מקיפים על יום הכיפורים. מי שעורכים את הספר המוצלח הזה הם רבני ישיבת הר עציון בהם הרב יעקב מדן והרב ברוך גיגי, ראשי הישיבה, שמביאים בפשטות ועם הרבה עומק את תקופת הימים הנוראים כפי שהם צריכים להיות. מומלץ.

"ג'ובס" הוא סרט חדש ומעניין המגולל את סיפור חייו של סטיב ג'ובס מייסד ענקית הטכנולוגיה אפל. כיצד התחיל ג'ובס הצעיר את הפרויקט חייו שהביא לנו בסופו של דבר את האייפון ומוצרים אחרים. מה עובר על הייזם האגדי וכיצד הוא הצליח תוך מספר שנים להשאיר אבק לכל חברות הטכנולוגיה הוותיקות.

עם חודש הרחמים והסליחות ובעיצומם של עשרת ימי תשובה, התיאטרון הרפרטוארי אספקלריא מעלה את "קולות" - פנטזיה מוזיקלית יוצאת דופן על פי הסיפור "מסירות נפש" של הסופר י.ל. פרץ, המביאה סיפור של תיקון, תשובה ותהליך של סליחה.

בהצגה "קולות" מציע תיאטרון אספקלריא לצופים הזדמנות ייחודית למחשבה על תהליך התשובה והסליחה דרך מסעו הרוחני של חנניה - עילוי בתורה המאבד את שפיותו מתוך גאוותו, לאחר שקולל על ידי ראש ישיבה בירושלים לגלות, שיגעון ומוות בדיוק ביום השמיני לחתונתו. חנניה יוצא למסע לתיקון נפשו וחותר להגיע לגילוי האמת הפנימית שלו. הוא נישא למרים, בתו של הרב חייא, ראש ישיבה מכובדת בצפת, שמודיעה לאביה שלמרות הגורל המר שצפוי לה, היא נחושה להינשא לחנניה ויהי מה. ההצגה מתארת את סיפור מסע התשובה והסליחה של חנניה, אשר הינו עוצמתי מתמיד נוכח המועד בו מועלת ההצגה - עשרת ימי תשובה.

ההצגה "קולות" תעלה במרכז ז'ראר בכר (אולם מודל) בשעה 20:00 במועדים הבאים:
10.9 (שלישי) ו' תשרי, 15.9 (ראשון) י"א תשרי, 22.9 (ראשון) י"ח תשרי, 23.9 (שני) י"ט תשרי, 24.9 (שלישי) כ' תשרי, 29.9 (ראשון) כ"ה תשרי, 30.9 (שני) כ"ז תשרי.

אחרי שגם האשכנזים התחילו לומר סליחות, אין מתאים מזה מלהמליץ על אלבומה החדש של אודליה ברלין. בכל שנה מקיימת אודליה ברלין כנס "אוחילה" ובו מבצעת שירים מקוריים ובעיקר פיוטים ומתוך תפילות הימים הנוראים. "אחלה פניו" הוא אלבומה החדש של ברלין בו מאגדת מספר ביצועיים מוסיקאליים שעושים חשק להגיע ליום כיפור ובעיקר להאזין להם שוב ושוב.