לכו על זה בעשרת ימי תשובה

עם כניסת עשרת ימי תשובה, אנו מביאים לכם את מיטב מופעי הסליחות והפיוטים שיכינו אתכם לקראת יום כיפור. אל תחמיצו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 08/09/13 13:24 ד בתשרי התשעד

לכו על זה בעשרת ימי תשובה

יום ראשון (ד' תשרי) -

אדם צחי ואנסמבל שיר אדמה מעלים מופע סליחות מיוחד של ניגונים ופיוטים מכל העדות ומכל הזמנים.

גולה , פתח תקווה, 21:00

יום שני (ה' תשרי) -

ערב הכנה ליום כיפור עם סיפור אישי מרתק על מפקד 'תל א-סאקי' הנצור בהנחיית הרב דודי פוטש ובליווי מוסיקלי של תפילות היום ושירים עבריים מהתקופה של אביחי פז-גרינוולד. כל זאת במסגרת פיתוח מבט אישי עצמי ע"פ תורת הקבלה.

"המקום", תל אביב, 20:30

מופע נשים לקראת יום הכיפורים תעלה הפסנתרנית אורית וולף יחד נגנית הקלרינט מיכל בית הלחמי והזמרת קארין שיפרין. מופע שהוא קונצרט ימים נוראים נשי ומיוחד.

מרכז ברודט, תל אביב, 20:00

לקראת יום הכיפורים, 'אנסמבל הפיוט שליד מכון בן צבי' יקיים מופע פיוט מרגש ומפתיע, בהשראת עשרת ימי תשובה - 'מעגל סליחות'. מופע של 14 זמרים ומוזיקאים המביאים אל מעגל השירה את בית הכנסת, את המוסיקה השבטית הצפון-אפריקאית והשפעות מכאן ועכשיו

צריף הנשיא בן-צבי, שכונת רחביה בירושלים, 19:00

יום שלישי (ו' תשרי) -

"אדון הסליחות", "יה שמע אביונך", "אל נורא עלילה" ושאר הקלאסיקות של פיוטי הסליחות במופע תיאטרלי-מוסיקלי עם הרכב מזרחי-ספרדי, פייטנים, חזנים ולהקת בית אבא. המופע "אדון הסליחות" הפך למסורת ירושלמית ב-12 השנים האחרונות ועולה שוב על הבמה לקראת יום כיפור.

בית אביחי, ירושלים, 20:30

"בין בן אדם לבן אדמה" - פיוטי סליחות וחגי תשרי בשיתוף 'קהילות שרות'. ערב שכולו חוויה יהודית - מוזיקלית עם פיוטים מכל הזמנים.

נווה שכטר, תל אביב, 19:00

הרכב המוסיקאלי החסידי הלב והמעיין יעלו מופע מיוחד של ניגונים חסידיים לעשרת ימי תשובה והכנה לקראת יום כיפור. נאור כרמי, חיליק פרנק וחברים שמנגנים חסידות כמו שרק הלב והמעיין יודעים לנגן.

מרכז שמים, תל אביב, 20:30

יום רביעי (ז' תשרי) -

הקונצרט השנתי לחזנות ושירה יהודית " שירת החגים" . עיבודים מרהיבים ליצירת קרליבך, רוזנבלט ועוד. בהשתתפות החזן ישראל רנד, החזן חיים אדלר, סולן האופרה יותם כהן, החזן אלעזר וינוגרד בליווי התזמורת - סימפונט רעננה מקהלת החזנים הייצוגית " שירת מודיעין" מקהלת הילדים הייצוגית " פרחי מודיעין " מנצח ומנהל מוסיקלי : יעקב רוטנר.

היכל התרבות, מודיעין, 20:30

"שיר תשרי" הוא אירוע ייחודי של ניגון, שיחה, פיוט ותפילה שישלב דיונים אודות הניגון והימים הנוראים ומופע פיוטים מרגש. הדיון בנושא "כי שירי הוא בת קול ברוח" יתקיים בהשתתפות ד"ר גילי זיוון, ד"ר שמוליק פאוטס, חגית ברטוב ועוד. את מופע הפיוטים יעלו אנסמבל "אלול".

מרכז יעקב הרצוג, קיבוץ עין צורים, 20:00

"דתיים חילונים" הוא אירוע שבאמת לא כדאי להחמיץ. הרב בני לאו ברב שיח עם הקהל יחד עם שי זרחי שישוחחו על תפילה ומשמעות הימים הנוראים ליהודי הפרטי ולחברה הישראלית. בתום רב השיח יתקיים מופע פיוטים וסליחות של עובדיה חממה.

בית מורשת אצ"ג, ירושלים, 19:30

ערב של ניגונים ושיח מרתק בנושא "האפשרות של סליחה וכפרה" לקראת יום כיפור יתקיים בבירה. השיח בהשתתפות שיבי פרומן, הרב אהרון לייבוביץ' ועוד ילווה בהרכב מוסיקאלי של צעירים דתיים מנחלאות שינגנו פיוטים וקטעי תפילה לצד שירים מודרניים העוסקים תשובה ויום כיפור. שיח יהודי-ישראלי צעיר שיכניס אתכם כמו שצריך ליום הדין.

מנורה 8, נחלאות ירושלים, 21:00

יום חמישי (ח' תשרי)-

כמו בכל שנה, גם השנה תקיים הזמרת והיוצרת אודליה ברלין את "אוחילה", מופע התעוררות ושירה מיוחד לנשים. מי שהייתה במופע בשנים עברו ככל הנראה תחזור אליו גם השנה כי הוא סוחף ומרגש ומעניק את כל מה שצריך לקראת יום כיפור.

תיאטרון ירושלים, 21:00

משה להב וקובי אריאלי בעוד מופע של הטיש הגדול ובעבר יום כיפור הוא יהיה מוקדש כמובן לחודש תשרי והימים הנוראים. בטיש יארחו את הזמרת הדתייה דין דין אביב.

זאפה, הרצליה, 22:00