כשלא מתחשק לבשל

בשיא הקיץ שלחנו את כתבת המערכת וחברתה החילונית לטעום עבורנו את מסעדת סימון החדשה. היה בסדר

חדשות כיפה בילי הלר 16/08/10 00:00 ו באלול התשע

כשלא מתחשק לבשל
יחצ, צילום: יחצ

לאחרונה נפתחה בפתח תקווה מסעדת סיימון הכשרה למהדרין. המסעדה ממוקמת ברח שחם בלב מרכז העסקים וההיי-טק, אי לכך צרפתי אלי חברה מהסביבה, והלכנו לבדוק את המסעדה.

הגענו למקום בדמדומי ערב חם ובחרנו לשבת בתוך המסעדה (זו לא היתה החלטה קלה כל כך, בכל זאת למסעדה 100 מקומות ישיבה) שעוצב במיוחד על ידי "יואב דריאל אדריכלות ועיצוב".

למנה ראשונה קיבלנו קרפציו פיילה בקר המוברש בתחמיץ בלסמי, מלח גס ופלפל גרוס שהיה נחמד מאוד (32 ₪), רביולי במילוי תבשיל שוקי ברווז ורוטב ציר בקר ופטריות פורציני (29 ₪) שהכיל הרבה בצק רביולי על מעט מדי מילוי (אם כי הרוטב היה טוב), עוד דגמנו סקלופיני בקר צרוב בגריל ברוטב רימונים שרי (34 ₪) שעל טעמו הסתמי חיפה פירה מאוד מאוד טעים וטונה אדומה צרובה במעטפת תבלינים על סלט פלפלים אדומים קלויים (39 ₪) שלא היתה כוס התה שלנו, חובבי התיבול המזרחי יתחברו יותר.


(צילום: יחצ)


פונקנו בלחם הבית. אני ויתרתי מטעמי העדר כוח לקום ליטול ידיים, חברתי החילונית שטעמה אמרה שגם אינו מצדיק את הקלוריות. טרי, אך נעדר אווריריות במרכז ופריכות במעטפת. התרווחנו בכיסאות הנוחים והתכוננו למנות העיקריות.

בעיקריות נדגמו גלילת חזה עוף מטוגנת בשמן עמוק (או לפחות כך ניכר) במילוי עשבים ותבלינים שלא המריאה. המנה לוותה בסלט טרי עם חסה שכמו הגיעה היישר מן השדה והתחסל במהירות.

האנטריקוט הגיע לוהט מבחוץ אך קפוא מבפנים ונשלח למטבח לצלייה חוזרת, אך גם בניסיון השני לא הצליח להרשים. תוספת השעועית הירוקה היתה נהדרת, אך גם פיילה הבקר לא שימח אותנו, למרות הרוטב המתקתק הטעים שנלווה לו.


לחובבי התיבול המזרחי


לקינוח הזמנו אספרסו, שהוכן נהדר ונלוותה לו, כראוי, כוסית סודה. בקינוחים התלבטנו מאוד. לאחר לחץ מצד ההנהלה הזמנו את קינוח השוקולד "טובלרון" - גנאש שוקולד ופיסטוקים על מצע קרם פיסטוק. המנה היתה בסדר, אבל באופן טבעי הטועמות (במיוחד החברה שבעברה ניסיון בתחום הקונדיטוריה ושוקולטיירית חובבת) היו בוחרות מנה מאתגרת יותר להכנה ורצוי גם טעימה יותר.

בקינוח השני סירבנו לקבל את המלצת ההנהלה לקרפציו אננס, ולקחנו קרמבל תפוחי עץ. ציפינו למנה חמה עם רוטב צונן שלפחות נוכל לדמיין שהוכן הרגע, אולם המנה הגיעה קרה מהמקפיא עם פרוסות תפוחי עץ מבושלים קרים אף הם ועם נגיסי שוקולד שהיו חביבים רק לא כל כך שייכים למנה.

לסיכום - מסעדה המתאימה לארוחה עסקית או כשלא מתחשק לבשל.


סיימון, שחם 36 פתח תקוה, כשר למהדרין בהשגחת הבד"צ