כל החסידים רוקדים

אלבום חדש של אמן הקלרינט, חיליק פרנק, יראה אור אחרי שמחת תורה. בינתיים, סינגל ראשון מתוכו יגרום לנשמה החסידית שלכם לקפצץ בשמחה בלתי נשלטת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/08 00:00 כו בתשרי התשסט

כל החסידים רוקדים

אין הרבה אנשים שלא מכירים את חיליק פרנק, כלייזמר וירטואוז, בעל יכולות מדהימות בנגינה על קלרינט. הוא אחת הדמויות הבולטות בסצינת הכלייזמר הישראלית, ומופיע בין השאר בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, בשמחת בית השואבה בירושלים, ובחצרות אדמו"רים. יחד עם תזמורת החתונות שלו - "אזמרה" - הוא מרקיד עשרות אלפי אנשים במשך השנה. נגינתו של חיליק מצליחה לחצות קהלים נרחבים בציבור הדתי לאומי והחרדי, והוא הספיק להוציא עד כה כשבעה אלבומים שנמכרו בתפוצה רחבה - "חסדי השם", "שימו לב אל הנשמה", "תיקון חצות", "בין החומות", "מנגן מירון", "חיליק פרנק", ו"מירון".

 

שמחה לארצך / חיליק פרנק


כשאתה מתבונן בו מהצד, בעיצומה של חתונה, עומד על הבמה בראש מעט נטוי קדימה ובעיניים עצומות, פיאותיו מתנדנדות לפנים, אוחז את הקלרינט - או, מוטב, משתמש בו כאילו היה חלק מגופו - אתה יכול לראות כיצד נפרץ הגבול שבין שליטה טכנית-מקצועית ברזי המוסיקה, לבין התעלות רוחנית, ויכולת ביטוי של רגשות שמחה, געגוע, כאב, השתוקקות, אל תוך דיבור מוסיקלי רהוט ומופתי. מאפיין נוסף בנגינה של חיליק ותזמורתו הוא הימנעות מוחלטת מפוזות והתחכמויות מוסיקליות, והתמקדות מקצועית בנגינה כליזמרית מדויקת ומכוונת. מביני דבר יודעים לספר כי אין ניגון חסידי שחיליק אינו מכיר, וכי הזיכרון המוסיקלי המופלא שלו צובר ניגונים ממש כמו נמלים בחודשי הקיץ, בפרפראזה על שירה של יונה וולך.


האלבום החדש שמוציא חיליק, "שמחה לארצך", הוא בוודאי סיבה למסיבה לאוהבי הניגון החסידי (האותנטי, העמוק, כמובן). ניגונים שנאספו מחצרות ויז'ניץ, חב"ד, קרלין, סקולען, ברסלב, טאלנא, בויאן, סאטמר, סקיוורא, בעלזא ותולדות אהרון, מקבלים כאן ביצוע מחודש - שכמובן שומר לחלוטין על רוח המקור והז'אנר. רוצים שיר חימום לקראת שמחת בית השואבה? קחו סינגל מתוך "שמחה לארצך" של חיליק פרנק. חג שמח.