ככה זה כשיש שניים

שני אוספים חדשים הגיעו למדפי חנויות הדיסקים ,האחד להיטים חסידים והשני לנשמה. המבקר שלנו, שלא ניחן בכשרות מוזקלי, בדק אם באמת היינו צריכים אותם.

חדשות כיפה יהודה שיר 20/10/07 00:00 ח בחשון התשסח

ככה זה כשיש שניים

-"קח"

-"מה לי ולזה, אתה יודע שאני לא מבין במוזיקה"

-"בדיוק בגלל זה, אני רוצה שתכתוב על זה"

 הדיאלוג ההזוי הזה התרחש לפני כחודש כשקיבלתי לידי את שני הדיסקים החדשים של חברת גרינטק. לרוב אינני נמנה בין מבקרי המוזיקה הדגולים של האתר, ומעדיף לקבל לידי ספרים עבי כרס לקריאה. זה לא שאני לא מרבה לשמוע מוזיקה- שכן בכל פעם שאני עושה את דרכי מעיר הקודש למרכז הארץ תמיד מתנגן לו איזה דיסק ברקע. למעשה, הפרופיל המוזיקלי שלי מורכב כולו משירים שאפשר לשמוע תוך כדי עשיית משהו אחר, מנהג נלוז שחברי רודים בו בגינו שוב ושוב.

גם שקיבלתי את הדיסקים הללו האזנתי להם, כדרכי בקודש, תוך כדי עשיית פעולות נוספות כמו גלישה בכיפה, או קריאת עיתון הבוקר. האמת שבאופן מפליא הדיסק הצליח למשוך את תשומת ליבי. הקלילות של הדיסק היא בדיוק כמו שדיסק אוסף צריך להיות לדעתי.

שלומי בר שחתום על "שמייח", לקח 27 שירים שאפשר אולי להתווכח על כמה מהם אם הם להיטים חסידיים, אבל ללא ספק יש בדיסק אוסף מוצלח של שירים שתשמחו לשמוע. לצורך ההפקה צרף אליו שלומי את חבריו שיחדיו הקימו מקהלה חביבה שקיבלה את השם "צוות שין" (שמוליק, שלום, שלומי, שמעי), שמלווה את אבי ברקוביץ לאורך כל האלבום.

בין השירים הרבים אפשר למצוא במחרוזת האין סופית: "מה מה מה ", "הכול יודוך", "לבנימין", "אמת", "אם תחנה", ועוד רבים וטובים.

 וכמו תמיד בחיים דברים טובים באים בזוגות. ואם דיסק אחד לא מספיק, מיהר שלומי להפיק דיסק נוסף שיהיה ההפך המוחלט לדיסק הקודם. בדיסק החדש "נשמהלה" נאספו להם כל שירי הנשמה הכבדים שאני אוהב לפזם לעצמי כשרוח עצבות שורה עלי. בין היתר "אנא בכח", "ענני", "עלה קטן", "רחם" ועוד.. היחידי שבלט בהעדרו הוא "תפילה לעני" - שבעקבות גרוש גוש קטיף הצליח להתברג די גבוה בשירי הנשמה היהודית.

מי שמחפש עיבודים מסובכים ומורכבים לא ימצא אותם בדיסקים הללו. ההפקה כאמור פשוטה, פשוטה מאוד אך אם אינכם ניחנים בכישרון מוזיקלי הוא ללא ספק הדיסק המתאים עבורכם, ושווה להשקיע בו כל שקל.

שמייח / נשמלה, גרינטק הפקות 50 ₪