יוצאים מן הכלל

למרות שהציפיות היו נמוכות, הצליחו חברי להקת להבה להפתיע בדיסק מרגש

חדשות כיפה יאיר פלד 22/08/10 00:00 יב באלול התשע

יוצאים מן הכלל

אחד הדברים השכיחים במחוזותינו זו להקת חתונות, במידה וזו שורדת מעבר לעשור באיזשהו שלב מגיע גם הדיסק. בדרך כלל (ויש יוצא מהכלל!) בגלל הזמינות של נגנים מתואמים, אולפן הקלטות ורפרטואר שהצטבר מבקשות של הזוגות המתחתנים, התוצאה גם נראית ככה. זו הסיבה מדוע די זלזלתי בהתחלה באלבום הכפול של "תזמורת להבה", הצצה קלה ברשימת המחרוזות בכל דיסק כבר עוררה בי את הציפייה לעוד דיסק בנאלי שנועד לשמש כרטיס ביקור ללהקה.

אין קדוש / תזמורת להבה


כשהכנסתי את הדיסק למערכת גיליתי הרבה; הפקה מקצועית ללא פשרות, עיבודים חדשים לשירים המוכרים ועשויים בטוב טעם. חלק מהרצועות בדיסק נשמעים כמו מוזיקה יהודית אותנטית מהשטייטל שהזכירו לי את הקסטות ישנות של משפחת מלבסקי הידועה. חלק מהן נשמעות כמו להקה רוק עם כל הפינוקים שלה, גיטרות מנסרות וסולן שמזכיר במנעד הקולי שלו את הסולן של להקת "סינרגיה" הישראלית.


אחד הקהלים החשובים ביותר במוזיקה הוא קהל הילדים, וכשהם מתחברים למוזיקה שהפקת - סימן שהצלחת. כשהילדים בבית לא הפסיקו לקפוץ ולשמוח הבנתי שהדיסק צפוי לנחול הצלחה.


נקודות הציון החשובות של "להקת להבה" אלה הקאברים לשירים המוכרים, שם מתבטא הכישרון של חברי הלהקה, שהצליחו לגרום לי לשכוח שהם בעצם להקת חתונות-חצוצרות. בין הרצועות בדיסק מסתתרים כמה עיבודים מופלאים, "מה התכלית" של שולי רנד קיבל קיבל פנים חדשות בקצב הדאנס, את "אנה אפנה" מסרוגים של ארז לב ארי ואת "איזה טוב ה'" של אודי דוידי הצליחו חברי הלהקה לבצע יותר טוב מהמקור בכמה רמות, הילדים השתגעו! עוד שיר ראוי לציון הוא "אין יאוש בעולם" - אחלה גרוב, הפקה כמו שצריך, שיר רגאיי מדוייק.

 

אומנם הייתי מעדיף לקבל אלבום קאברים מוצלח אחד מאשר שניים מהם נדרשתי ללקט את הפנינים, אבל החברה בתזמורת להבה אכן נותנת תוצרת מכובדת ומעניינית ביותר למקצוע שלהם ולשליחות הגדולה שלהם במשך כל השנה, לשמח חתן וכלה.