המערכון המחריד של "ארץ נהדרת" לא טלטל את קשת 12 כמו דיצה אור

כבר לפני חודשים תכנית הסאטירה של קשת 12 הציגה במערכון מחריד את ילדיהם של חברי הכנסת כחטופים במנהרות החמאס, אך הרעיון לא זעזע את הערוץ כמו דבריה של דיצה אור - אמו של חטוף | דעה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 21/08/24 18:29 יז באב התשפד

המערכון המחריד של "ארץ נהדרת" לא טלטל את קשת 12 כמו דיצה אור
המערכון של "ארץ נהדרת", צילום: קשת 12

מטורפת. אם אלוהים קיים הוא מתבייש בך. מעוררת בחילה. גועל נפש. הייתי שולחת אותך לעזאזל אבל את כבר חיה בגיהנום. משתמשת בבן שלה לקידום אג'נדות פוליטיות. דברי פלצות. מסיתה. זהו רק חלק קטן מהתגובות ברשת שקיבלה דיצה אור, אימו של החטוף אבינתן אור שמוחזק בשבי החמאס 320 יום, על דבריה בתכנית "אברי ושרקי" בקשת 12 אתמול (ד'). אור הציעה להחזיר 109 חטופים תמורת הילדים של הרצי הלוי, יואב גלנט, הפצ"רית, ראש השב"כ וניצן אלון, והותקפה מכל כיוון.

קשת 12 התנערה מכל כיוון: לא ידענו, לא היינו מוכנים, מסתייגים

מגישי התכנית שרקי וגלעד מיהרו להסתייג מהדברים ("האנשים האלו עושים מה שהם מבינים כדי להשיב את החטופים הביתה") ומקשת 12 נמסר: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה".

שרקי לא הסתפק בכך, והגיב בציוץ נוסף: "הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר. לא ידענו שהיא תגיד את הדברים. הופתענו בשידור חי. כיוון שמדובר באמא של חטוף נתנו לה להשלים משפט לפני שעצרנו והסתייגנו מהדברים בתוקף". גם גלעד פרסם פוסט בפייסבוק, עם אותו הרעיון הממהר להתגונן ולהסתייג: לא ידענו, לא היינו מוכנים, לא האמנו למה ששמענו, הסתייגנו.

דיצה אור בתכנית של אברי ושרקי

דיצה אור בתכנית של אברי ושרקי צילום: צילום מסך קשת

המערכון המחריד של "ארץ נהדרת" עבר מתחת לרדאר

הרבה קודם היו משפחות החטופים שהפגינו עם תמונה של בנו של סמוטריץ' כחטוף. היו גם אלו שהציעו לשלוח לשבי את יאיר נתניהו במקום החטופים. אמירות הסתה שנאמרו ממש באולפן של קשת 12, וקראו לירות לנתניהו בראש, לא קיבלו גינוי והודעות הבהרה מבוהלות, גם לא הסתייגות, אך גם אם יוצאים מנקודת הנחה שלקשת 12 אין יכולת לשלוט באמירות של אורחים בשידור חי - לא צריך ללכת רחוק כדי לראות את הצביעות של קשת.

בחודש מאי האחרון פורסם בתכנית "ארץ נהדרת" מערכון ובו מוצגים ארבעה צעירים קשורים בשלשלאות בתוך מנהרה, לצד מחבל נוח'בה חמוש. הצעירים, מגלים כבר בתחילת המערכון, הם שובאל בן גביר, יאיר נתניהו, בתה של מירי רגב ובנו של סמוטריץ'. ארבעתם משוחחים על הקושי בשבי, שנמשך כבר 100 דקות, ומתלוננים שטרם חילצו אותם. לאחר כמה דקות נרקמת עסקה לשחרורם, הצעירים משתחררים לחופשי וכך גם המסר.

המערכון המחריד הזה של קשת, שלא רק מציע רעיון אלא גם מיישם אותו בהומור, עבר כמעט מתחת לרדאר. שום הסתייגות מאותם גלעד ושרקי שעוברים בארץ, זעזוע מינימלי ביותר ברשתות החברתיות ואפס ביקורת מצד גורמים בערוץ. תגידו שמדובר בסאטירה אל מול הצעה רצינית (בואו, כנראה שסינוואר לא סימס לדיצה אחרי השידור ושאל איך מתקדמים), תגידו שיש מטרה ומסר להעביר - אותי לא תצליחו לשכנע. אם גיה באר גורביץ' הייתה חובשת כיסוי ראש, גם המערכון המחריד הזה לא היה עובר.