לוחם המילואים התראיין בערוץ 14 - והודח מצה"ל

לוחם המילואים מ', שנעצר בפרשת שדה תימן ושוחרר, התראיין בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 והכחיש את ההאשמות המופנות נגד הלוחמים. מיד כשיצא מהאולפן קיבל הודעה שהוא מודח מהשירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 10:43 ד באב התשפד

לוחם המילואים התראיין בערוץ 14 - והודח מצה"ל
לוחם המילואים הודח מצה"ל, צילום: צילום מסך ערוץ 14

ברקע החקירה המתנהלת בימים אלו נגד הלוחמים בשדה תימן, אמש (ד') הופיע ב"הפטריוטים" בערוץ 14 מ', לוחם שנעצר בפרשת שדה תימן ושוחרר. מ' הכחיש את האשמות נגד הלוחמים והתייחס גם לתיעוד שמוכיח לכאורה פגיעה מינית במחבל. "אין פה סיפור, יש פה תיק שתופרים לנו. אנחנו לא אנסים, אנחנו חיילי צה"ל ושאף אחד לא יצייר אותנו כאנסים".

התראיין בתכנית "הפטריוטים" והודח ממילואים

כעת, על פי פרסום של הפרשן הצבאי של ערוץ 14 נועם אמיר, הלוחם שהופיע בתכנית הודח ממילואים בצה"ל. "תתביישו לכם", כתב אמיר. ברחבי הרשת סוערים מהדחת הלוחם, לעומת חיילים מארגון "אחים לנשק" שקראו לסרבנות בשידור ולא הודחו.

חבר הכנסת אבי מעוז צייץ: "הדחת הלוחם מכח 100 בשל הופעתו בתוכנית 'הפטריוטים' חושפת פעם נוספת את הצביעות והבררנות של צה"ל. ישנם קצינים וחיילים במדים שמביעים עמדות נגד הדרג המדיני ומקבלים קידום כדוגמת תא"ל דן גולדפוס, ולעומת זאת ישנם קצינים וחיילים שמעיזים לחשוף לציבור את הריקבון והשקר של הפיקוד הבכיר של הצבא והפצר"ית והם מודחים מהצבא. מדובר בצעד מפלה ומקומם שמערער עוד יותר את האמון בצה"ל ומרחיב את הקרע בחברה הישראלית".

"איך שנכנסתי לרכב קיבלתי את ההודעה שאני מודח מהשירות"

הלוחם מ' התראיין בתכנית הבוקר של איתמר פליישמן וגיא בוסי בגלי ישראל, וסיפר על הדחתו: "איך שנכנסתי אתמול לרכב קיבלתי את ההודעה, בהודעת sms, שאני מודח משירות. הבנתי שזה הוראה מהפיקוד מלמעלה. אני אחרי 200 ימי מילואים בערך. אני בן 45, נכה צה"ל וגם מתנדב. כל הלילה קיבלתי הודעות וכולם תומכים בי, כולל תתי אלופים וסגני אלופים שמתקשרים ושולחים הודעות. אני חזק ואיתן. הם לא יודעים על מי הם נפלו, אין לי כוונה להישבר. הם אומרים לכם 'בלי פוליטיקה' אבל יש גופה מסריחה בחדר עם ריח פוליטי".