מכה לרביב דרוקר: תוכנית "המקור" תוחלף - בערוץ 13 פנו לעיתונאי מוכר

אחרי ההחלטה של ערוץ 13 להוריד את התכנית "אזור מלחמה" בהגשת רביב דרוקר, כעת עומלים בהנהלת הערוץ על מכה נוספת: תוכנית "המקור" המזוהה עם דרוקר יותר מכל תוחלף באחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 21:26 כו בתמוז התשפד

מכה לרביב דרוקר: תוכנית "המקור" תוחלף - בערוץ 13 פנו לעיתונאי מוכר
רביב דרוקר, עיתונאי חדשות 13, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות הצלחתה היחסית של תוכנית "המקור" שרק לאחרונה חשפה את התנהלותה הבעייתית של שרת התחבורה מירי רגב, בערוץ 13 פועלים להחלפת "המקור" בתוכנית תחקירים אחרת. כך דווח היום (ה') ב"גלובס". ההחלטה מגיעה לאחר מכה נוספת שהונחתה על דרוקר כשהוחלט להוריד את תכניתו, "אזור מלחמה". לפי הדיווח, בערוץ 13 פנו לתחקירן עמרי אסנהיים בבקשה שיחליף את דרוקר, אך לעת עתה המהלך לא קרם עור וגידים.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "כפי שהצהרנו בגלוי, אנחנו מנהלים שיחות עם הרבה גורמים בשוק ובוחנים מספר אפשרויות להפקת סוגים שונים של תוכן שישובץ ברצועות השונות. בכוונתנו לייצר תוכן אטרקטיבי מגוון ומעניין, שיניב רייטינג יותר גבוה לערוץ, אך גם פועלים לקצץ בעלויות".

"הערוץ יפסיד צופים ויפסיד כסף. זה פוליטי נטו"

כזכור, החלטת רשת 13 להוריד את תכניתו של רביב דרוקר, "אזור מלחמה", גררה גל של תגובות מחאה מצד עיתונאים ורבים קישרו את ההחלטה לסכסוך המתוקשר בין דרוקר למנכ"לית חדשות 13 הנכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ'.

ברק רביד, לשעבר עיתונאי חדשות 13, הגיב על ההחלטה: "אין הגיון עיתונאי או מסחרי בהחלטה של רשת להוריד את התכנית של רביב דרוקר שהיא רצועת השידור הכי מצליחה. הערוץ יפסיד צופים ויפסיד כסף. זה פוליטי נטו". אופיר דור, עיתונאי "The Marker", הוסיף: "תכנית החדשות הכי טובה בטלוויזיה. פעם היה את לונדון וקירשנבאום ועכשיו רביב דרוקר נתן את האלטרנטיבה האינטליגנטית. חבל מאוד על החלטה אומללה".

ארגון העיתונאים: "החלטה שערורייתית שעולה ממנה ריח חריף של התערבות לא עניינית"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיב: "ההחלטה להוריד מעכשיו לעכשיו את תכניתו של רביב דרוקר 'אזור מלחמה' מלוח השידורים של ערוץ 13, היא החלטה שערורייתית שעולה ממנה ריח חריף של התערבות לא עניינית הנגועה בשיקולים פוליטיים. מדובר באחת התכניות המצליחות של הערוץ מבחינת הרייטינג שלה ומכאן ברור שלא מדובר בהחלטה שהתקבלה על בסיס שיקולים מקצועיים".

"לנוכח המאבק המתנהל כרגע בחברת החדשות כנגד מינויה של הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה עולה חשש כבד כי מדובר בצעד נוסף שנועד לפגוע ולכרסם בעצמאות עיתונאי ועיתונאיות חדשות 13. בכוונתנו להתנגד למהלך בכל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטת צעדים משפטיים והפעלת סכסוך העבודה הפעיל בחברת החדשות".