כל הדברים החשובים על עזרה ראשונה בטיולים

החופשות תמיד עושות לנו טוב לנפש ולנשמה אבל תפקידנו הוא גם לדאוג לגוף ולהצטייד בתכשירים מתאימים לכל מקרה שלא יבוא, בכדי שחווית הטיול תעבור בשלום עם הנאה מקסימלית. אז מה לקחת אתכם לדרך? היכנסו לקריאה!

חדשות כיפה מערכת כיפה באדיבות E-PHARMA 28/03/18 11:27 יב בניסן התשעח

כל הדברים החשובים על עזרה ראשונה בטיולים
לא לשכוח לארוז עזרה ראשונה, צילום: shutterstock

חג הפסח הוא הזדמנות מצויינת לצאת לטייל בעקבות ריבוי החופשים.  החופשות תמיד עושות לנו טוב לנפש ולנשמה אבל תפקידנו הוא גם לדאוג לגוף ולהצטייד בתכשירים מתאימים לכל מקרה שלא יבוא, בכדי שחווית הטיול תעבור בשלום עם הנאה מקסימלית. אז מהי ערכת העזרה ראשונה שחייבת להיות לכולנו בתיק?

לעיתים בזמני בילוי והנאה אנו נתקלים בחוויה לא נעימה של חבלה, עקיצה, מכת שמש, כאבי ראש, שלשולים, כאבי בטן וכו'. כל אלה ועוד עלולים להפוך את החוויה למטרד ולהרוס את ההנאה בהמשך הטיול. לשם כך, עלינו להצטייד במספר מוצרי חובה שיעזרו לנו להתגבר על הבעיות שעלולות לצוץ בזמן החופשה.

יכול להיות שזה יישמע לכם קצת מוגזם "לסחוב" אתכם במשך הטיול משקל עודף המורכב רובו ככולו מתרופות ותכשירים, אבל לעיתים אין ברירה. בראש ובראשונה, מטופלים הנוטלים תרופות כרוניות כגון לחץ דם, סוכרת, תפקוד בלוטת התריס וכו' – אסור לשכוח תרופות בבית! זאת מפני שהטיפול בתרופות אלו הינו מתמשך וקבוע וקיימת סכנה במידה והמטופל יפספס מנת תרופה.

אז על אילו תכשירים אסור לוותר כיוצאים לטיול?  

המקרים הכי נפוצים בטיולים הינם שריטות, חבלות, נפילות וכיו"ב. במקרים אלו הציוד הנדרש הינו ערכת חבישה שתכלול פדים סטריליים ופלסטרים. בנוסף חשוב שיהיה חומר מחטא כגון פולידין או סביעור לחיטוי המקום, בעיקר אם אנחנו בטיול בטבע או אזור לא הגייני.

ילדים בטיול

ילדים בטיולצילום: shutterstock

שני פריטים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הינם אגד אלסטי וג'ל וולטרן למקרים של נקע או עיקום הקרסול. ג'ל וולטרן הינו אנטי דלקתי, ולכן חשוב מאוד לא רק למרוח את הג'ל על פני האזור שנפגע, אלא גם לעסות את האזור בתנועות עיגוליות במשך 10 דקות, זאת על מנת שהג'ל ייספג היטב. תועלת נוספת שמשיגים על ידי עיסוי המקום הינה שיפור זרימת הדם לאזור, שגורמת לריפוי מהיר יותר. ג'ל וולטרן יכול להתאים גם לשרירים תפוסים לאחר מסע מפרך.

מטרדים נוספים שעלולים לשבש את חווית הטיול הינם כאבי ראש ומיגרנות. במקרים כאלה ניתן לטפל עם תכשירים רבים שקיימים כיום בשוק, שהינם על בסיס PARACETAMOL כגון: אקמול או נורופן על בסיס IBUPROFEN. ניתן ליטול אותם בצורות שונות: כדורים או סירופ למשל. חשוב שהמוצר שיהיה אצלכם בתיק הוא זה שהכי נוח לכם ליטול.

במידה ונוסעים גם ילדים חשוב לקחת את סוג המתן המתאים ביותר גם עבורם.

בנוסף, תופעות שקורות בעיקר בטיולים הן כאבי בטן, שלשולים או בחילות. על מנת לטפל בהן מומלץ להחזיק תכשירים מתאימים. קיים תכשיר הנקרא "קל בטן" שמקל במקרים של שלשולים, בחילות, גזים, כאבי בטן עוויתיים וקלקול קיבה. התכשיר ניתן לרכישה ללא מרשם, והוא קיים בשתי צורות– טבליות או סירופ.

עוד סוגים של הפרעות בטיולים הינם עקיצות היתושים, אלרגיה של העור במגע עם אלרגן (כמו צמח הסירפד העוקצני) ושפשפות. על מנת למנוע עקיצות יתושים ניתן להשתמש בתכשירים טבעיים על בסיס שמן הצינטרונלה, הדוחה יתושים. במידה וכבר נעקצנו – יש למרוח תכשירים מרגיעים לעור, דוגמת פניסטיל ג'ל, שמתאים גם לפריחה אלרגית של העור (במגע עם צמחים מסויימים, למשל). המוצר מכיל אנטי- היסטמין שמקל על הגרד, ודוחה תגובה אלרגית של העור.

צילום: shutterstock

בטיולים או במסעות לאזורים עם שינויי אקלים תכופים, אבק או חול, אנו עלולים לסבול מכאבי האוזניים או מיובש בעיניים. לשם כך, חשוב שיהיו בתיק תכשירים שיקלו עלינו להמשיך את הטיול: "הילו-קומוד" טיפות לעיניים יבשות, על בסיס חומצה הילאורונית, מעניק סיכוך טוב לעין, לשימוש 6 חודשים מיום הפתיחה ו"אוטיקון" ספריי לאוזניים, על בסיס שמנים צמחיים, המעניק מענה מצוין הן לכאבי אוזניים והן לדלקות אוזניים.

תופעה נוספת שאופיינית לימים חמים- היא השפשפת. השפשפת מופיעה בחלק העליון של הירכיים בעקבות חדירת חיידקים ופטריות השוכנים דרך קבע על העור, לתוכו. זאת למעשה דלקת מקומית שהתפתחה מכך, וסימניה הם גרד, עקצוץ, צריבה ואדמומית שאף יכולה לקבל גוון חום. היא משגשגת בתנאים של לחות גבוהה, חוסר אוורור, שפשוף שנגרם מהליכה מאומצת, בגדים תחתונים מבדים "לא נושמים" כמו לייקרה או ניילון, ולעתים אף אלרגיה מקומית.

טיפ קטן לאלו שמרבים לטייל: ניתן למנוע את התופעה על ידי מריחה לפני היציאה לטיול של BABY PASTA, שבדרך כלל מיועדת לטיפול בתפרחת תינוקות. במקרים בהם כבר הופיעה השפשפת ניתן להיעזר בתכשיר הנקרא "אינוטיול", שחשוב שיהיה בכל ערכה ראשונה לטיול.

חשוב לציין כי המידע לעיל מתאים גם לחיילים וחיילות המשרתים בשטח ונוהגים לצאת למסעות והליכות מרובות. בכל מקרה, בכל טיול חשוב מאוד להקפיד להשתמש במקדם הגנה, לחבוש כובע ולשתות המון מים על מנת למנוע התייבשות ומכת שמש.

בכל מצב מומלץ לפנות לרופא ולהתייעץ איתו לגבי שימוש בתכשירים השונים.

 

 

 

 

E-pharma - הפארם המקוון המוביל בישראל המשווק מוצרי פארם – תרופות, ויטמינים ותוספי תזונה, קוסמטיקה וטיפוח ציוד רפואי ועוד עד הבית