חשבתם שהגלות קשה?

שיטוט מקרי ברשת האינטרנט גילה את הבטחת השנה: להקת רוק אנד רול חב"דניקית

חדשות כיפה יאיר פלד 16/06/10 00:00 ד בתמוז התשע

חשבתם שהגלות קשה?

במהלך שיטוטי ברשת האינטרנט נתקלתי באתר של להקת "חסידיקא". תחת תמונה של כביש מדברי, כשבאופק כתרו של משיח, מופיעה בדף הכניסה של האתר הזמנה "לכניסה למדבר של חסידיקא". האתר עצמו מרשים מאוד ומשולב בהרבה תמונות ושירים, כמו גם הגיגים מרוממי משיח. חב"דניקים, חשבתי לעצמי.

חסידיקא

"תכירו את חסידיקא. מחברים עליונים ותחתונים, עושים מיקס, הופכים לMP3 ופוף!" האווירה הקלילה נמשכת לאורך כל הגלישה באתר, "תיבלנו את הניגונים בעצמיות שלנו וכמיטב ההבנה הכנסו לתנור וכיוונו את השעון ל770".  חסידקא עושה רוק אנד רול אלטרנטיבי-יהודי משובח. השימוש בקולות ובכינור מוביל הזכיר לי במקצת את להקת אגוריסע מציאה, אבל חסידיקא הרבה יותר פרוגרסיביים, בועטים, משהו שמזכיר להקות רוק בריטיות משנות ה-90.

 

מקים הלהקה הוא שגיא גבעול המעיד על עצמו כי לאחר הרבה סיבובים בעולם  ושמונה שנים באוסטרליה, גילה כי הרבי מיליובאוויטש "הקדים את תחיית המתים במיוחד בשבילי" וביחד עם חבר הקים את "חסידקא". המוטו של הלהקה הוא "חוצפה דקדושא" ואכן ככה זה נשמע וככה צריך לעשות רוק! בחוצפה אבל בקדושה, זה כשר!  


חיפשתי הרבה שנים משהו שיזכיר לי את שנות נעורי העליזות בהן הייתי שומע בישיבה התיכונית להקות כמו גן חיות, נושאי המגבעת, זקני צפת ועוד להקות שעיצבו את המוזיקה הישראלית באותה תקופה. כשבאו ימי פריצתה של המוזיקה היהודית האלטרנטיבית חיפשתי משהו דומה, והנה גילוי מופלא מהשבוע שעבר "חסידיקא" רוק אמיתי, תכליתי, טהור וסוחף. שווה ביקור.