חדשות המוזיקה

החגים בפתח, והיוצרים חוגגים.בואו להאזין לסינגלים החדשים. האזנה נעימה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/08 00:00 יז באלול התשסח

דב שורין, 'רוקיסט הגאולה', הוציא לא מעט אלבומים, כשבחלקם אף השתתף ר' שלמה קרליבך. מאז ומתמיד היה דב מזוהה עם אנשי הימין בארץ וחיבר שירים רבים ברוח המאבק על ארץ ישראל. השירים 'הלב שלי בחברון' בתקופת הסכמי חברון, 'זכרני נא' בתקופת הפיגועים, השיר 'ולא ינתשו עוד מעל אדמתם' שהוקלט בתקופת ההתנתקות ואף זכה לקליפ משובח - הינם רק מדגם מייצג של רוח הדברים.

גירוש היהודים מגוש קטיף שבר כל כך את ליבו של דב, עד שבמשך 3 שנים התקשה להוציא חומר מוסיקלי חדש. השיר המצורף - "שובי אל ערַיִך" על מילות הפסוק מירמיה ל"א הולחן ע"י דב כבר לפני שנים רבות ושכב אצלו בראש, עד שפתאום לפני מספר חודשים הוא נזכר בשיר והרגיש שאין זמן יותר מתאים להוציא את השיר, כעת, במלאת 3 שנים לגירוש. בשיר מוזכרים שמות הישובים שהוחרבו, קולות מרגשים שהוקלטו בעת הגירוש ונשמעת ההבטחה שעוד נחזור לכולם. השיר החדש הוא שיר הנושא של אלבום אוסף מיוחד המורכב משנים-עשר להיטים של דב שורין המעוררים לאהבת הארץ שלוקטו מתוך כל האלבומים שהוציא עד היום. בין הלהיטים: זכרני נא, ולא ינטשו עוד, אנחנו נתגבר, הלב שלי בחברון ועוד. האלבום צפוי לראות אור בעז"ה בקרוב בהפצת הינדיק הפקות.


שובי אל עריך / דב שורין


עשרה קטעים מכיל האלבום החדש ויוצא הדופן של תור מרקי, "תהילים". מרקי עזב בגיל צעיר את בית הוריו בסאן דייגו, קליפורניה, כדי ללמוד תורה בישיבה בארץ ישראל. בהמשך, כששב לארה"ב, כבר ידע שחייו ישולבו במוסיקה. פרויקט הלחנת ה"תהילים" נולד עם השנים מתוך אהבה אמיתית לקומפוזיציה ומוסיקה. פסוקי השירה של דוד המלך מספר התהילים, כבשו את ליבו. מרקי מתחיל לכתוב מנגינות עבור מזמורי תהילים שלמים, תחילה רק למגירה, אבל כשדפי התווים החלו לגדוש את המגירה, יעץ לו רבו "לעשות עם זה משהו". קן ברג'ס (אברהם בר), נטל את החומרים ותרגם אותם לאלבום מרגש ומעניין. המוסיקה משלבת עדינות של נשמה עם קצב מרתק שנוגע עמוק בפנים וחושף את המאזין לעולם מוסיקלי רוחני שונה ומרגש.


תור מרקי


צבי זלבסקי, אמן מוערך בתחום המוסיקה היהודית, משיק סינגל ראשון מתוך אלבום מקורי ומרתק, "ענני" שמו. הסינגל, שהוא גם שיר הנושא, עוסק בחוויה השלילית שעוברת על תושבי גוש קטיף וצפון השומרון מאז גורשו וביתם חרב. המוסיקה של זלבסקי מתאפיינת בייחודיות מעודנת שמתחמקת מגיטרות, חצוצרות ותופים. הוא כותב ושר טקסטים אמיצים, בועטים, כאלה שלא ניתן להתעלם מהם. זלבסקי (54) החל להלחין בגיל 14, תחילה הוא ניסה את כוחו בהלחנה בסגנון קרליבך, ("ה' לא גבה ליבי" שנחשב עד היום ללהיט), בהמשך הלחין פיוטים לימים נוראים ושבת וכן לחנים לשירים של משוררים בני ימינו.

באלבום הנוכחי מצטרף לשירה גם הבן נתנאל, בוגר האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים ושותף מלא לכתיבה ולעיבוד המוסיקלי. האלבום החדש שבדרך, ענני הוא מסמך מוסיקלי מלא השראה, המציב גלעֵד לזמן שחלף ומקום שחרב.



צבי זלבסקי


משה גיאת, כוכב הזמר המזרחי של שנות השמונים והתשעים חוזר עם אלבום מלא ומיוחד "מצהלות". גיאת הפיק בשלוש העשורים האחרונים 24 אלבומים. חמש עשרה שנים היו כנראה יותר מדי עבור אוהדי שירתו והמוסיקה שיצר, כעת הוא סוגר את הפער המוסיקלי שנוצר עם השנים ויוצא באלבום נוסף שבו חידוש ונוסטלגיה.

באלבום "מצהלות" שירים חדשים לצד מחרוזות ידועות וכן להיטים מוכרים בגרסאות חדשות. השירים בשלל סגנונות, נעים על מנעד רחב של מנגינות לעדות שונות. העיבודים של רמי רבה והתוצאה המוסיקלית פורטת על הנימים הנוסטלגיים.



משה גיאת


יקיר ונה מוציא סינגל נוסף לפני אלבום הבכורה, אחרי שכבש את מצעדי הפזמונים של תחנות הרדיו הדתיות עם "נביט אל המרום", "מלאך משמיים" ו"ארצי הנהדרת". את הסינגל "אלוק" כתב והלחין גיא יהוד.


יקיר ונה