חדשות המוזיקה

אברהם פריד מבצע את שיר הייחוד, להקת רוק חדשה מלחינה טקסטים קבליים. בואו לשמוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/10 00:00 כ בשבט התשע

אברהם פריד / כי הרבית

השיר שהלחין הרב אברהם מלוביצקי, חסיד סלונים, יצא לפני כמה חודשים באלבום שהוקלט בשמחת בית השואבה של ויז'ניץ והפך מיד ללהיט חסידי גדול. מאז הפך ללהיט, מושר ניגון "כי הרבית" בחצרות חסידים, ישיבות ליטאיות וישיבות דתיות לאומיות. היה זה עניין של זמן עד שהשיר שמנוגן כמעט בכל חתונה ושמחה, יתחבר עם מבצע בעל קול ונשמה יהודית. בימים אלו מגיש אברהם פריד את הלהיט בעיבוד חדש של יובל סטופל. זו הפעם הראשונה שהשיר מוקלט באופן רשמי באולפן, לאחר שקיבל את אישורו של המלחין להקלטת השיר.

מילותיו של הניגון לקוחות מתוך משיר הייחוד ליום ראשון: "כי הרבית טובות אלי, כי הגדלת חסדך עלי ומה אשיב לך והכל שלך, לך השמים אף ארץ לך.. ואנחנו עמך וצאנך וחפצים לעשות רצונך".



 




א גרויסע מציאה / סור מרע

 

"א גרויסע מציאה" היא להקה שהוקמה לפני כשלוש שנים כדי לתת מענה לצורך של חבריה, רובם מוסיקאי עילית שחזרו בתשובה, לנגן מוסיקה קצבית, איכותית וחדישה  במסגרת יהודית רוחנית. "סור מרע" הוא השיר הראשון של הלהקה מתוך אלבומם החדש: "התנועה לשחרור המיותר".  באלבום מצליחה הלהקה ליצור חיבור חדש ומרענן לאלמנטים מוכרים תוך שימוש במוטיבים חדשים הגורמים לשומע להתלהב. בעזרת דמיון מפותח ואנרגיה בלתי נדלית מצליחים חברי הלהקה להוציא תחת ידם הפקה מוסיקלית מרשימה.



 




חיים ישראל / דרך חדשה

בימים אלו יצא  סינגל הבכורה של חיים ישראל "דרך חדשה". את הסינגל כתב והלחין יעקב למאי. שמו של הסינגל החדש מסמל את חזרתו של ישראל לבמה, בדרך למופע ענק בהיכל התרבות ת"א שיתקיים בחודש הבא בליווי חמישה עשר נגנים והפקה מושקעת. במופע יופיע ישראל עם מיטב להיטיו אותם צבר לאורך הקריירה המוזיקאלית. עד כה יצאו תחת ידו עשרה אלבומים, בתוכם כמה להיטים שצברו תאוצה במהירות בניהם "יתגדל ויתקדש", "מלאכים", "לך אלי" ועוד.