חדשות המוזיקה

משפחת וואך מבשלת דיסק חדש, אהרון רזאל חולם על שירי שבת, ודוד דאור מפתיע.טעימות מוזיקליות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/09 00:00 כד בסיון התשסט

חדשות המוזיקה
יחצ, צילום: יחצ

משפחה בעננים

משפחת ואך, המשפחה המוסיקלית המפורסמת נמצאת בימים אלו לפני השקת אלבומם החמישי שאמור לצאת מיד אחרי תשעה באב. האלבום שיקרא "חופת עננים" התגבש סביב שלושה שירים שנכתבו לרגל חתונות שהתקיימו בשנתיים האחרונות במשפחה. אל שירים אלו הצטרפו לחנים חדשים  ל"ציון הלא תשאלי", "מזמור לדוד", ניגון ללא מילים, טקסטים מקוריים ושני שירי משוררים בני זמננו- אלתרמן ורחל, כשכמו תמיד הלחנים כולם מקוריים, וכלל בני המשפחה, מההורים עד הנכדים, שותפים לשירה.



 

מקרב לבבות

לאחר שאלבומו האחרון מכר למעלה מ20,000 עותקים, ממשיך דוד ד'אור להפתיע והפעם בשיתוף פעולה מוסיקאלי מיוחד עם שמואל יונה (מי שאחראי ללהיטים "יתגדל ויתקדש", "סופה", "מלאכים" ועוד)  ואריק שחר ("פסגת העולם", "ד'ש חם") זאת במסגרת פרוייקט מיוחד בשיתוף ערוץ "הידברות" העוסק בהסברת יהדות לציבור החילוני.

"ראיתי עקבות בחול שמובילות אליך... שמעתי איך הים מתפלל אליך ולא הכרתי אותך... ואתה לקחת אותי אל ביתך ולימדת אותי את שמך... חשבתי כל חיי שאני לפניך אך בעצם לא ידעתי שאני בידיך..." - שר ד'אור.



 

 

מוסיקה מזרחית אותנטית

רק לפני כמה שבועות השיק בן-חיים את אלבומו הראשון, "תשובה", וכעת הוא משגר לציבור שיר חדש שמח וקצבי "ממלכת כהנים". על הלחנים המגוירים והמילים המקוריות חתומים האומן ורעייתו.

אשר בן חיים (28), נשוי ואב לילד מתגורר בבת- ים. את תהליך החזרה בתשובה שלו הוא החל בזכות התקרבותו למורשתו של רבי ניסים יגן זצוק"ל. "שמעתי את הרב באחד מהתקליטורים המחולקים בקרנות רחוב, הצצתי ונפגעתי", הוא מספר בחיוך עדין.

המוסיקה של אשר, נעה במנעד שבין מוסיקה ים-תיכונית לזו המכונה 'מוסיקה מזרחית אותנטית'. לעיתים ילוו השירים בכינורות נוגים, לעיתים בבוזוקי צוהל וגם ראפ אמוני עדין ימצא את מקומו. אשר נותן קולו בשפות נוספות מלבד העברית: ערבית, יוונית וטורקית.  בימים אלה עובד אשר על אלבומו השני.



 

 

שני חברים יצאו לדרך

בכל בוקר נפגש אהרן רזאל יחד עם החברותא שלו ירחמיאל זיגלר ללימוד משותף. עם הזמן גילה רזאל כי הפרטנר שלו מלחין שירי שבת סדרתי, המוכר לחבריו כ"רוקי". אחרי שהאחרון השמיע את העיבודים החדשים לזמירות החליטו השניים לצאת באלבום חדש. רוקי הביא את הלחנים, רזאל עיבד, עיצב והוסיף קטעי לחן משלו והדואטים הלכו ונערמו לכדי אלבום מלא ומיוחד.


15 רצועות מתוכננות באלבום רזא דשבת, ובאנגלית ,secret of shabat כפתיח לחלק מהשירים הוסיפו השניים הגיגים בעניין זמירות השבת.