הרבי והצוענייה כובשים את ירושלים

צמד מוזיקאים מסקרן מכיכר ציון, הרב תומר ואלכסנדרה, מספרים על ההכרות ביניהם, על הקשר ועל החלומות לעתיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/01/15 21:06 כא בטבת התשעה

מי שעבר בכיכר ציון בחודשים האחרונים כבר מכיר את התופעה המוזיקלית שכובשת את כיכר ציון ואחריה גם את הרשת בארץ ובעולם. צמד הנגנים הרב תומר פרץ על הגיטרה ואלכסנדרה הכנרית מבצעים אל מול הקהל שמתאסף סביבם באופן קבוע קאברים לשירים מוכרים וגם חומר מקורי של שניהם.

בשיחה עם 'כיפה' מספר הרב תומר (37), שהוא מוזיקאי, חוזר בתשובה ואב לשבעה, מתגורר בקרית אתא הרחוקה ומחלק את זמנו בין ירושלים שם הוא שוהה שלושה ימים בשבוע לבין משפחתו ותלמידיו. סיפורה של אלכסנדרה (26) גם מרתק גם הוא: היא ילידת אוקראינה והגיע לישראל במסגרת לימודיה והחליטה להישאר כאן ולהתגייר. כרגע היא נמצאת באמצע תהליכי הגיור, כשהרב תומר מלווה אותה ותומך בה מהפן הרוחני והפרוצדוראלי.

[embed]

]

מי שרואה את השניים, שמכנים את עצמם "הרבי והצוענייה", מנגנים, מתקשה להתעלם מהכימיה, מה שמעלה את השאלה שמטרידה רבים, מה טיב הקשר ביניהם. "אנחנו מנגנים יחד, כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר" אומר הרב תומר נחרצות ומנפץ את האשליה שעולה מהמופע של השניים. "אנחנו לא זוג רק לנגינה, אבל זה הרבה יותר מזוג רגיל", השיבה אלכסנדרה לשאלת אחד המאזינים

השילוב בין השניים מציב אתגרים במיוחד לרב תומר. אלכסנדרה שנמצאת כאמור בתהליך גיור מתקדם, לבושה כאישה דתייה אך בלהט המוזיקה היא נסחפת כולה ולעתים אף פוצחת בחצי ריקוד אותו מרגיע הרב תומר ברמזים עדינים. הלהט של אלכסנדרה שמנגנת על כינור לא שגרתי עם חמשה מיתרים במקום ארבעה, גורם לבעיות נוספות. הקשת איתה היא מנגנת הייתה נקרעת מידי יום דבר שהכביד על הצמד מבחינה כלכלית אך הם מצאו לכך פיתרון מקורי, הרב תומר למד להכין קשת בעצמו ומידי יום הוא מחליף עבורה את השיער.

[embed]

]

החיבור בין השניים אירע 'במקרה', "שנינו מנגנים ברחובות כבר שלוש שנים כל אחד בעיר אחרת, לפני תשעה חודשים ניגנתי בכיכר ציון כהרגלי ופתאום היא ניגשה והניחה בנרתיק הגיטרה שלי 2 שקל" מספר הרב תומר.

"אלו היו השקלים האחרונים שלי, זאת תמיד הייתה דרכי להגיע לנגן בכל מיני מקומות כשאני חסרת פרוטה... בדרך כלל הייתי מנגנת בתל אביב אך באותו היום החלטתי לבוא לנגן בירושלים בעיר העתיקה וכשעברתי בכיכר ציון ושמעתי את הרב תומר חשתי באנרגיה רבה ולא יכולתי להתעלם מכך", מספרת אלכסנדרה.

הרב תומר שראה אותה עומדת עם נרתיק הכינור הציעה לה לנגן שיר יחד איתו, אלכסנדרה שהייתה אז בתחילת תהליך הגיור שלה לא הייתה בטוחה שלנגן יחד עם גבר יהיה רעיון טוב אך הוא התעקש והיא ביצעה יחד איתו את שירו של עידן רייכל - ובלילה, שיר שהפך להיות החביב עליהם.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=uAFsNyCZZ1M[/embed]

הוא נתן לה את מספר הטלפון שלו והציע לה לנגן איתו אם תרצה, לאחר כשעה היא צלצלה ובאה לכיכר ציון ומאז הם מנגנים באופן קבוע בחום ובקור הירושלמי המקפיא כשכפפות קצרות על ידיהם והמוזיקה היא אמצעי החימום היחיד שברשותם.

כשהוא נשאל מה תגובת המשפחה על מופעי הרחוב שלו, הוא נבוך מעט ומודה שהם לא מתלהבים מהרעיון, "יש לי שבעה ילדים להאכיל, אני מוזיקאי זו הפרנסה שלי".

סיפור ההצלחה של האחים גת שהגיעו אף הם מכיכר ציון אל לב הפריים טיים משלהב את דמיונם של נגני רחוב רבים, "לא אכחיש שאני רוצה גם להצליח ולהתפרסם דרך הרחוב, אך תכנית ריאליטי היא לא בשבילי, אינני 'ילד טוב' שמוכן לעשות כל מה שאומרים לו וזה מה שמחפשים בתכניות הריאליטי", אומר הרב תומר ומוסיף, כי הכוונה היא לעשות מופעים מסודרים ולהקליט חומר מקורי של שניהם שאת חלקו הם מבצעים גם במופעי הרחוב. "יש לנו מופע בשבוע הבא במייק פלייס בירושלים ואני מקווה שנוכל להמשיך ולהופיע בכל הדרכים האפשריות כשהמטרה היא בעיקר להצליח עם החומרים המקוריים שלנו".

[embed]

]