המלצת השבוע

לכבוד החופש הגדול מדור שבועי חדש עם המלצות לתוכניות ששווה לראות בטלויזיה

חדשות כיפה עדי שרצר וציפי קלר 28/06/09 00:00 ו בתמוז התשסט

המלצת השבוע

עוד משפחה וחצי

הטלוויזיה החינוכית, ערוץ 2 יום ו' 18:00, ערוץ 23 יום א' 21:50.


הסדרה האל-מותית שיצרה גלילה רון-פדר חוזרת לסיבוב נוסף. בסדרה הקודמת (המשודרת בשידורים חוזרים ב-yes max) תוארה משפחת דגן- משפחה מבוססת ורגילה שהכניסה אל ביתה שני ילדי אומנה ממשפחות קשות.

הסדרה החדשה ממשיכה את הקו הכללי של הסדרה הקודמת- עשר שנים עברו והאב דוביק (נתן דטנר) התגרש מאשתו הקודמת תמי, והתחתן עם מיקי (לימור גולדשטיין). בנוסף לדניאל (תמר שם-אור) ביתה של מיקי ועופרי (טל גרושקא) בנם המשותף, מחליטים השניים לאמץ אל ביתם שני ילדי אומנה אושרת (רותם זיסמן) ואלירן (דקל עדין).

 

משפחת דגן מציגה בשלושים הפרקים שצולמו לעונה החדשה, סדרה של סיטואציות יום-יומיות בחייהם של הורים ומתבגרים. גלילה רון-פדר לא נמנעת מלהעלות על השולחן את הסוגיות האמיתיות והקשות ביותר- סמים, אהבה, התלבטויות, דיכאון, ריטלין, הפרעות אכילה, תחרותיות ועוד.

הרעיון הוא לספק ייצוג של הבדוי על רקע הממשי ולעסוק באופן כנה במתבגרים ובעיותיהם והתוצאה היא מסמך טלוויזיוני כנה, מרתק ומהנה; גם אם הסיטואציות קיצוניות. זו טלוויזיה חינוכית במיטבה ובדיוק בגלל יצירה כזו צריך לשמור עליה. יש כאן הזדמנות חד-פעמית כמעט לשיח בין הורים ומתבגרים ובאווירה הנעימה של ערב שבת כדאי מאוד לנצל אותה.

 

רק הערה אחת מבחינת צניעות ותכנים: הדיון בעולמם של המתבגרים ב"עוד משפחה וחצי" הוא בלשון המעטה לא קונסרבטיבי, הכל על השולחן- גם מה שבדרך כלל בחברה הדתית נהוג לשמור מתחתיו; יש כמובן לקחת את זה בחשבון.

מבחינת האיכות האמנותית, המשחק אמין ואיכותי וכך גם התפאורה והצילום; הקווים הכלליים של התסריט בעייתיים יותר: הניסיון לקשור בין ההתרחשויות פה להתרחשויות בסדרה הקודמת מעט מלאכותי, כמו כן הבחירה במשפחה מהעשירון העליון גם היא מעט מלאכותית.


(צילום: יחצ)


למה מה?

ערוץ 8, יום א' 12:35.


ערוץ 8 משחרר בשידור חוזר את אחת מתוכניות המדע הפופולארי הטובות ביותר אותו יצר. כל שבוע מועלות לדיון 10 שאלות בוערות סביב נוסע מדעי חם וניתנות להם תשובות מפי מומחים שונים בתחום. לכאורה נשמע הכי משעמם בעולם אלא שבחירה באנשים הנכונים בשילוב של עריכה קצבית וגרפיקה מתוחכמת הופכים את "למה מה" לאלטרנטיבה מרתקת.

 

זה לא מדע קר, מלא בנוסחאות וקבור במעבדות- אלו הנושאים שמעניינים את כולנו. בין הפרקים: 10 הסברים מדעיים לסיפורי התנ"ך, 10 דברים שקורים רק בלילה, 10 עובדות מדעיות בשירות המטבח, 10 דיונים רציניים על צחוק, 10 פיתוחים שיצילו את העולם, 10 דרכים להתקרב לגיל 100 , 10 דרכים להגיע אל האושר ועוד.

"למה מה" היא סידרה דוקומנטרית מצוינת שבאמת מעוררת מחשבה. מדובר באחת ההפקות היותר מוצלחות של ערוץ 8, שמשלבת ידע ומדע, עם שעשוע וקלילות. בקיצור- מומלץ.


(צילום: יחצ)


סרט השבוע: המגן

 

גיבור הסרט הוא בן רנדל, מציל ושחיין בעל שם עולמי שמאבד את צוותו בתאונה טראגית. לאחר האסון הוא נשלח ללמד באקדמיה למצילי עילית של משמר החופים. כדי להדחיק את הזיכרונות הקשים, שוקע גיבורנו בהוראה ועושה מהפכה בשיטות של המוסד היוקרתי. הוא לוקח תחת חסותו את אלוף השחייה הצעיר והשוויצר ג'ייק פישר ,שהגיע לאקדמיה כדי למצוא כיוון בחיים, ומלמד אותו דבר או שניים על מחויבות ואומץ. אחרי סיום לימודיו חובר ג'ייק לבן, והשניים יוצאים לאלסקה, למשימת הצלה מורכבת ומסוכנת בים ברינג החצי-קפוא. שם ילמד הבחור הצעיר את מידת ההקרבה הנדרשת ממי שרוצה להיות מציל חיים.

 

סרט מעניין ומותח המחבר את הצופים אל שמירת החיים עצמם. מתח ואקשן מלווים בערכי חיים בסיסיים הם לב הסרט המתאים לכל חובבי האקשן שרוצים גם להרגיש טוב עם עצמם בשעת הצפייה. הסרט עוסק באומץ והקרבה בדרך הוליוודית כובשת ומרתקת.





עוד סרטים והמלצות במדור הסרטים


המדור בשיתוף מכללת יעקב הרצוג, גוש עציון