המבורגר זה לא רק לילדים

אם המילה "המבורגר" מעלה לכם קונוטציות של ארוחת ילדים כדאי שתתעדכנו

חדשות כיפה שייקה כץ 01/08/10 00:00 כא באב התשע

המבורגר זה לא רק לילדים
יחצ, צילום: יחצ

כמו בתחומים רבים גם שוק המסעדות הולך לפי טרנדים ואופנות, ביניהם טרנד של אוכל מהיר איכותי יותר שהחל לפני לא מעט שנים. אם פעם בתחתית הסקאלה היו רק רשתות המבורגר מסחריות כמו בורגר ראנץ המקומית, ברגר קינג ומקדונלדס האמריקאיות, ובמקביל סטיקיות ודוכני פלאפל ושווארמה, ובקצה השני - מסעדות יוקרה, הרי שהיום לא קשה למצוא מסעדות איכותיות למדי במחירים שווים לכל נפש. הסניף הירושלמי של רשת Black הוא בהחלט חלק מובהק מהטרנד הזה, ומטרנד מבורך נוסף של מסעדות איכותיות שהפכו כשרות ופתחו קשת רחבה של אפשרויות קולינריות לציבור הדתי.


כמו שאר סניפי הרשת, גם הסניף הירושלמי מעוצב בצבעי שחור ואדום, מכיל בר מצויד היטב ואפשרויות ישיבה מגוונות. במסעדה מוקרנים קליפים של מוזיקה שאולי לא יקלעו לטעמו של כל סועד, אבל ממילא באנו להתמקד באוכל.


טרנד מבורך (צילומים: יחצ)



התפריט עשיר, מגוון וידידותי גם לסועדים הפחות קרניבורים מביננו ולמעדיפים בשרים רזים יותר או סלטים. מבין המנות הראשונות התבלטו הכיסונים (אמפנדס) הפריכים שהגיעו עם רטבים מצוינים בצד (35 ש"ח), החציל הקלוי בטחינה המשובחת (37 ש"ח) והנקניקיות על תירס מקסיקני שלא טעמתי בעצמי אבל עמיתי לשולחן התענגו עליהן (27 ש"ח). אוהבי טבעות הבצל ייהנו מחלת הבצל הענקית (27 ש"ח) שמספיקה גם לשלושה. פרוסות הסנטה סינטה הדקות היו מלוחות וקשות מדי לטעמי, ולא מצדיקות את המחיר (42 ש"ח). הגשתן כמו קרפציו יצרה ציפייה לטעמים ומרקם אחרים - לא בעיה שלגימה מכוס הלף בראון הצוננת לא יכולה לתקן.

מבחר המנות העיקריות הוא רב, כאמור, ואולי תרצו לרקוד על כמה חתונות עם מנת שלושת הטנורים- שלושה המבורגרים קטנים (כ 100 גר כ"א) מבקר, עוף ופופאי שהוא בקר עם תרד ואגוזים (55 ש"ח). יש קציצות בגדלים שונים אבל הרעבים מאד אולי יעדיפו את הטי-רקס, המבורגר 450 גר שלמרות גודלו הוא טעים ועסיסי (79 ש"ח כולל ציפס). אישית לא הרגשתי הבדל גדול בין טעם המבורגר רגיל לזה העשוי מאנטריקוט בלבד (נורמה גין, 59 ש"ח). הצמחונים ישמחו לדעת שהבריזיט ברדו שעל בסיס עדשים מהווה אופציה טעימה וטובה למדי (44 ש"ח), ויש גם פישבורגר מדג סלמון. סנדוויץ הקורנדביף (45 ש"ח) סביר, אבל נראה לי שעדיף להתמקד במומחיות של המקום; השף צחי בוקששתר טוען שגם הסטייקים שלהם מצוינים ואני נוטה להאמין לו. עוד מנה מוצלחת ועסיסית היא דורום עוף- עם בצל, עגבניות ופלפל חריף בתוך פיתה דקיקה עם רוטב טעים מעל (56 ש"ח).


עדיף להתמקד במומחיות של המקום


בעיה אחת בתפריט היא שלמרות המחירים הלא-מאד-נמוכים, העיקריות אינן כוללות תוספות - על סלט ירוק או ציפס תידרשו להוסיף עד 13 ש"ח. ההום פרייז (15 ש"ח) הם רק קוביות ציפס בצילי מתוק, למרות שהוא מוגדר "הרוטב המיוחד שלנו". תוספות להמבורגר כמו בצל מטוגן או שום מתומחרות גבוה מאד באופן לא ברור (7-9 ש"ח).


במסעדה בשרית כשרה תמיד יש חשש שקינוחי הפרווה יאכזבו אבל כאן אין בעיה - עוגת השוקולד החמה (לא מוכן לקרוא לזה סופלה), קראמבל התפוחים או פאי האגסים והפיסטוק (כולם עם כדור גלידה, 35 ש"ח) טעימים מאד, ורק משולש ברמודה הפחות מוצלח נשאר כזכר לימים עברו - אולי כדי שנוכל להשוות להיום וליהנות...

Black Bar n Burger, שלומציון המלכה 18,ירושלים. בהשגחת הרבנות ירושלים

הכותב היה אורח המסעדה