הלהיט הגדול של חנוכה

"המכבים", קבוצת תלמידים מהישיבה-יוניברסיטי בניו-יורק, כבשו את יוטיוב בגרסה שלהם לשיר לחנוכה. למעלה מ-300,000 איש כבר צפו בו

חדשות כיפה אורי פולק 02/12/10 00:00 כה בכסלו התשעא

קבוצת תלמידים מהישיבה-יוניברסיטי בניו-יורק החליטה השנה לגנוז את שירי חנוכה המסורתיים - וליצור גרסה מחודשת ללהיט "דינמיט", בהתבסס על פרודיה לשיר חנוכה בשם "אור הנרות".

 

להקת הגברים שקראו לעצמם "המכבים", הצליחו להפוך תוך זמן קצר ללהיט היסטרי באתר שיתוף הוידאו יוטיוב, כשלמעלה מ-300,000 איש הספיקו לצפות בקליפ שהפיקו בימים האחרונים. סרטון הוידאו שהפיקו כולל בתוכו גם את מרכיבי החג המסורתיים, כמו סופגניות, לביבות והדלקת נרות - אך גם סצנות קרב מגוחכות בין יהודים ליוונים ולא מעט בחורי ישיבה הנותנים קולם בשיר.



 

העבודה על הקליפ לקחה ל"מכבים" כחודש ימים, שלושה שבועות מתוכם לצורך צילום ועריכה. עמנואל שלו, אחד מבמאי הקליפ, מספר כי הלהקה הופתעה מעוצמת הפופולאריות של השיר.  "ההורים אוהבים את הקליפ הזה, מפני שהוא מחבר את הילדים שלהם אל המשמעות של חנוכה. גם הילדים אוהבים אותו, מפני שהוא באמת כיפי", אומר שלו.

 

"תודה לדוד גייל אשר שלח לי את הוידאו הזה. אחרי שחזרתי מקניית מתנות לחנוכה, כמעט שכחתי את משמעות החג", מציינת אחת התגובות לסרטון, תזכורת לכך שלא מדובר כאן בלהיט ריק מתוכן, אלא בניסיון נוסף להילחם על תשומת לבם של הגולשים לטובת תכנים יהודיים.


גם אנחנו בכיפה, מחפשים את הלהיט הבא של חנוכה. אתם מוזמנים לעזור לנו לבחור