האם בקיץ הזה נמצא סוף סוף בגדים?

מעצבות דתיות קובעות: תחום האופנה לאישה הדתית - זקוק לתגבור דחוף

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 02/08/09 00:00 יב באב התשסט

האם בקיץ הזה נמצא סוף סוף בגדים?
יחצ, צילום: יחצ

בתערוכת הגמר של בית הספר הגבוה לעיצוב אופנה - "המדרשה לאופנה", הוצגו כבכל שנה עבודותיהן המקוריות של הסטודנטיות לעיצוב אופנה. אלא שהשנה במפתיע-כל המסיימות את הקורס הן צעירות דתיות.

הצעירות המסיימות רואות את תחום עיצוב האופנה כתחום חשוב בעיקר לאישה הדתית. רובן מתלוננות על הקושי הרב למצוא בגד צנוע ומעוצב בטעם, בעיקר בחודשי הקיץ.


"אין שום סיבה שנשים דתיות יתלבשו תמיד בשתי שכבות, או שיתלבשו פחות בטעם מנשים שאינן דתיות" טוענת המעצבת איילה רוזנבאום ממבוא חורון "הגיע הזמן שהציבור הדתי ייכנס לתחום עיצוב האופנה, כי רק אנחנו יכולות לעזור לעצמנו, בעניין זה".

המעצבת איילה רוזנבאום,22, נכנסה לתחום האופנה בעיקר כי לא יכלה לסבול יותר את מראה השכבות. "אין שום סיבה להוסיף לכל בגד גופיה ו"שרוולון" כשיש אפשרות פשוט לעצב בגד אחד, יש אנשים שמתלבשים יפה וצנוע וכך אני מנסה לעצב -לשלב אופנה ודת" היא מוסיפה כי "זה ממש אבסורד שיוצאת חולצה צנועה לשוק ופתאום כל היישוב לובש את אותו דבר כי אין חולצות צנועות אחרות בחנויות. עד שמעצבים בגד צנוע עושים בגד אחד ויחיד לכולן".


היישוב לובש את אותו דבר (עיצוב שני אליהו)


גם ראש המחלקה לעיצוב אופנה במדרשה לאופנה, גילי עזרן, מציינת כי "רוב הבנות שמגיעות ללמוד אצלנו אומרות כי מה שהניע אותם ללימודים האלה היא העובדה שאין להן בגדים ללבוש. הבגדים תמיד באורך לא מתאים או חשופים מדי ונזקקים תמיד לשיפוצים. זה אחד הדברים שאנחנו עובדים עליו הרבה- ההתמודדות עם האתגר הזה. בקורס הזה לא עבדנו בכלל עם מכנסיים לפי רצון הבנות".

התערוכה כללה שמלות ערב בסגנונות שונים. הרבה מן המעצבות הצעירות מגיעות מישובי יהודה ושומרון, ובין העיצובים היה ניתן לראות רעיונות בלתי שגרתיים כמו שמלה בהשראת מבצע "עופרת יצוקה". המעצבת,רבקה בן דוד, שחוותה את המלחמה מקרוב, הביאה ביטוי לתחושותיה ולהערכתה הרבה לחיילים דרך עיצוב השמלה. השמלה בצבעים של כחול ולבן, צבעי הלאום, היא מעט רחבה כמו המדים של החיילים ומשולבים בה דרגות קצונה.


(עיצוב: יעל בביוף)


בין העיצובים הלא שגרתיים היה ניתן לראות גם שמלה של המעצבת רחלי אהרון, שמלה בהשראת פתיחת עונת הכדורגל. השמלה בגוונים של אפור כסוף ומשולבים בו רשתות אדומות - (בהשראת רשת השער במגרש הכדורגל), במחשוף שולב כדור טניס קטן, המבליט את הצוואר.

"העיצוב לקהל הדתי משתלם" מסבירה גילי עזרן, שהייתה בעברה תדמיתנית בשכונת מאה שערים. "הקהל הדתי הרבה יותר חזק בשוק של האופנה. הוא צורך יותר אופנה בגלל השבתות והחגים, והצורך הקיים להתלבש בצורה מיוחדת יותר בימים האלו. זה ממש מוכח ורואים את זה בשוק".

"הבנות איכותיות, אין מה להגיד. זה קהל אחר" מסכמת עזרן. "העיצובים לא נופלים בכלל מדברים אחרים שרואים בעולם האופנה. אני גאה ביכולות יוצאות הדופן שהוצגו בתערוכה ובהחלט מצפה בכיליון עיניים לתערוכת עיצוב האופנה הבאה".