בני עקיבא לא חיים בסרט

במקביל לקיומו של טקס האוסקר, קיימה תנועת "בני עקיבא" העולמית כנס אלטרנטיבי בהוקרה לסניפיה המצטיינים. מי זכה ב"אוסקר" על מלחמתו בהתבוללות?

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/11 00:00 כה באדר א'

בני עקיבא לא חיים בסרט
יחצ, צילום: יחצ

במקביל לקיומו של פרס אוסקר שהתקיים השבוע, בחרו שליחי תנועת בני עקיבא העולמית מרחבי ארה"ב וקנדה, לקיים תחרות פרסי אוסקר אלטרנטיביים לסניפי התנועה המצטיינים, זאת במהלך כנס שליחי בני עקיבא העולמית מארצות הברית וקנדה.

במסגרת הכנס הגיעו כ-60 שליחים אך החוף המערבי, לשכונת בוורלי הילס שבלוס אנגלס, משם נשלחו לבתי הספר היהודיים בעיר והעבירו הרצאות חווייתיות על ההשפעה של בני עקיבא במשך יותר מ-80 שנה על נושא החינוך היהודי והעלייה לישראל. במהלך ההרצאות ביקשו מהמשתתפים, מאות בני נוער יהודיים מלוס אנגלס, לעמוד על הכסא אם הושפעו מ"בני עקיבא", או במידה והם מכירים מישהו שחבר ב"בני עקיבא". כמעט כל בני הנוער עמדו על הכיסאות לפחות פעם אחת.


(צילום: יחצ)


במהלך הכנס דנו השליחים בנושאים העומדים על סדר יומה של התנועה בחודשים הקרובים, ואף השתתפו בהשתלמויות מקצועיות שיסייעו להם בעבודתם האינטנסיבית בקהילות היהודית בחו"ל. השליחים השתתפו בסיעור מוחות בו הועלו רעיונות מיוחדים וחדשניים להפקות מקוריות ופעילויות לקראת עונת החגים הלאומיים בתפוצות - יום השואה, יום הזכרון ויום העצמאות.

"למרות שכנס השליחים התקיים בעיר הסרטים - בני עקיבא לא חיים בסרט", מסביר זאב שוורץ, מזכ"ל בני עקיבא העולמית "בני עקיבא". לדבריו "זה הדבר האמיתי. ההנהגה, הפעילים והשליחים הם המפיקים של העתיד היהודי בגולה ושל העלייה היהודית לארץ ישראל".

בתנועה העניקו מספר פרסי "אוסקר" משלהם, לסניפים שזכו בהוקרה על פעילות מיוחדת. האוסקר בנושא הגבורה היהודית הוענק למארחים בלוס אנגלס, זאת על סדרת אירועי הגבורה היהודית שהפיקו בשנים האחרונות. סניף בני עקיבא באנגלווד ניו גרזי, זכה באוסקר על חלוציות, ואת האוסקר על הצלת נפשות קיבלו שליחי סאן פרנסיסקו, אשר "פועלים שנים רבות נגד ההתבוללות ולמען יהודי ברית המועצות לשעבר אשר היגרו לעיר", כך לדברי מזכ"ל התנועה.