שאל את הרב

אמא שמביישת את הבת שלה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 31/08/24 21:39 כז באב התשפד

שאלה

שלום אמא שלי כל הזמן ממציאה עליי בדיחות שאפילו לא נכונות עליי רק בישביל שיצחקו ושהיא תרגיש נאהבת היא גם מרכלת עליי עם אנשים בישביל לקבל אהבה וגם שאני אומרת לה שתפסיק לרדת עליי היא ממשיכה אני גם עוזרת לה לנקות לפעמים לאנשים שהיא עובדת אצלם את הבית ואחר כך שהיא רואה מישהו שהיא מכירה או לא מכירה היא צוחקת ואומרת שהילדים לא עוזרים וכל פעם היא יורדת עליי בישביל שכולם יאהבו אותה האם אמא כזאת צריך לכבד ואיך אפשר להפסיק שזה יקרה כי זה כבר מוגזם ואיך אפשר לא להתעצבן עליה אני מנסה להיות סבלנית אבל זה כבר קשה ?

ואבא שלי גוי ואמא שלי יהודייה אני עדיין ניחשבת חלק מעם ישראל וניחשבת חלק מהיהדות או שאני ניחשבת חצי יהודייה כי אני מרגישה שבגלל שאבא שלי גוי אז אני לא צריכה לעשות כל דבר של יהודי ואני לפעמים אומרת לעצמי במילא אני לא יהודיה שלמה אז למה לעשות דברים של יהודים האם הגישה הזאת נכונה?

ואיך אדע שאני באמת צריכה לעשות דברים של יהודים ושאני לא ניחשבת חצי יהודיה ושהמשיח יגיע לאיזה שבט ישייך אותי אני גם מרגישה לא ממש שייכת לעם היהודי בגלל שאבא שלי גוי ורשום שובו אליי בנים שובבים וכל זמן רשום בני ישראל אז איך זה הולך אחרי האמא ?

וגם יש לי כעס פנימי על האמא הזאת על כך שהיא לא התחשבה בנו ולא חשבה אפילו מה הבנות שלה יחשבו שהם יגדלו על כך שהיא ויתרה על העם שלה ושכבה עם גוי קשה לי לאהוב אותה על זה אני כועסת עליה שלא היתחשבה בנו ויצרה אותנו חצי גויות.

תודה רבה על הקדשת הזמן שהיה שבת שלום .

תשובה

שלום וברכה

כואב מאוד לקרוא את מה שאת כותבת ומה שעובר עלייך.

ראשית, מעמדך היהודי נקבע לפי האמא, ועל כן את יהודייה לכל דבר. אל תכניסי לראשך מושגים של "חצי יהודייה", כי אין כזה דבר. אמך לא פגעה בכן אלא בעצמה, אבל זה כבר עניין אחר.

אין שום זכות וסמכות להורים להמציא בדיחות על ילדיהם, להתכבד בקלונם, לנסות להתאהב על הבריות על חשבונם וכדו'.

ומותר לך לפעול כדי שהדבר יחדל.

בראש ובראשונה, למצוא הזדמנות לדבר איתה לא כשהמאורעות האלה מתרחשים, אלא בהזדמנות שקטה. אפילו להזמין אותה פעם לבית קפה. לספר לה שהדבר מכאיב לך. בלי להציג בפניה את המחשבות שלך למה היא עושה את הזה. לבקש ממנה להפסיק. לא בשעת כעס. בשעת רצון.

ואפשר שהדבר יביא לשינוי אצלה.

ואם חס ושלום לא – אמנם מצוות כיבוד אב ואם אוסרת עלייך לבזות אותה, אבל את רשאית לא לכבד, ולא להסכים להיות למרמס תחת רגליה.

כבודך ועצמיותך הם שלך, ואת זכאית לשמור עליהם.

כל טוב, ואם צריך עוד עזרה או בירור – אנא כתבי.

כתבות נוספות