שאל את הרב

סיפור משפחתי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/06/24 10:42 כ בסיון התשפד

שאלה

‎1.‎ ב"ה שלום לרב שליט"א אימי סעדה בת רחל הריני כפרת משכבה נלב"ע ….? וזה ביום ‏הולדתי בן שבעים ו… תלמיד חכם היות והיא בתמימותה נתנה בית לאחותי בצורה חובבנית כי גיסי ואחד ‏אחים הסתבכו בכספים המצב התרדר עת שאימי תבעה את אחותי ובעלה בערכאות באחד הביקורים ‏סיפרה לי הכל ואני עשיתי טעות שצדתי באחותי כי אחת האחיות שמה קץ לחייה כי שני אחים שלי ‏ציערו אותה כי עבדו אצלה וונהיה סיכסוך אני צידדתי באחות השנייה כי פחדתי שגם היא תשים קץ ‏לחייה ומכאן לשאלה העיקרית אימי התחילה לנזוף ולקלל אותי על שאני מצדד באחות השנייה וזה ‏גרם לי להתנתק מאמי שנתיים שאלתי רב ואמר לי אם כך אתה פטור כמוכן אחד האחים כינה אותי ‏הומו אחד האחים קיבל הלוואת כסף ולא החזיר למהות השאלה א.איך אתנהג עם האחים שהשפילו ‏אותי כבן תורה ב. איך אעמוד ואדרוש על אימה שלי שלא דיברתי איתה שנתיים ומה הרב מציע לומר ‏בדרשה אפשר להפנות אותי בראשי פרקים לשלושים לכל השנה ובסוף י"ב חודש אם הרב רוצה עוד ‏פרטים טלפון שלי ….. תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

אכן מדובר בסיפור כואב ומסובך, אבל אכן גם בהזדמנות גדולה מאוד שעומדת בפניך.

בשולחן ערוך בהלכות ערב יום הכיפורים יש עולם שלם של הלכות פיוס והתקרבות מחודשת. אם תרצה תוכל לראות על כך שיעור כאן:

ודווקא האזכרה לאמא היא הזדמנות. אמנם, זה מוטל על הפוגעים, אבל כיוון שכנראה הם רואים אותך כפוגע (בגלל הצידוד באחותך) אתה יכול לעשות את הצעד הראשון, ולהציע לשבת ביחד ולכבוד זכרון אמכם לעשות פיוס משפחתי ודיבור הדדי.

ואז גם תוכל לדבר על אמך דברים טובים, למן העובדה שגידלה אתכם, ועד הרצון שלה שהמשפחה תהיה מאוחדת וכדו׳. אתה לא צריך להתייחס לדברים הבעייתיים שהיו.

ואם תרצה - אשמח להמשיך לדון בעניין.

כל טוב

כתבות נוספות