שאל את הרב

... הוכחה שאין אלוהים?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/06/24 13:00 יג בסיון התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

שמעתי על זה שהמציאו שבב שמכניסים ללב או למוח של בני אדם וככה בני אדם רגילים שמבינים בטכנולוגיה ומחשבים שולטים מרחוק על המחשבות וההתנהגות של בני אדם אחרים נגיד הם יכולים דרך השבב הזה לגרום לבן אדם לעשות או להגיד דברים מוזרים שלא מאפיינים את האופי שלו ובעצם הם שולטים על הרגשות של הבן אדם ועל מי שהוא באמת ואם נגיד עכשיו גרמו לבן אדם לעשות חטאים ומעשים מוזרים בגלל ששולטים עליו מרחוק אז הבן אדם הזה ששולטים עליו יילך לגן עדן או גהנום? כי זה בעצם לא הוא עשה את המעשים האלה אלא אנשים מרחוק שמקצוענים בטכנולוגיה ומחשבים גרמו לו לעשות את המעשים והחטאים האלה דרך השבב שנמצא לו בלב או המוח

אשמח אם תענה בכנות על שאלתי גם אם לדעתך אי אפשר להמציא שבב ששולט על אנשים ונגיד הצליחו להמציא שבב כזה לדעתך זה אומר שאולי אין אלוהים או שעדיין יש אלוהים?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

התיאור שלך כלל וכלל אינו דמיוני. זה תיאור מדויק מאוד של המציאות האנושית כיום.

המוני אנשים בארץ ובעולם מושפעים לחלוטין על ידי אחרים. מוותרים על עצמיותם והולכים בדרך רעה שמזיקה להם, וודאי מרחיקה אותם מלחיות את החיים של עצמם.

יש לכך דוגמאות מגוונות מאוד:

1. הימורים - אנשים מבזבזים את כספם בקניית חלומות ואשליות של עושר (הימורים חוקיים: פיס - טוטו וכל הגוונים שלהם; או קזינו; קלפים...) הם מושפעים מפרסומות שמציגות להם חלום של עושר דמיוני.

2. ספורט - אנשים מבזבזים זמן רב וכסף כצופים בספורט כדי לזכות בריגושים עזים שאין להם ערך ומשמעות.

3. טלוויזיה - אנשים מבזבזים זמן וכוחות נפש לצפות בסדרות או תכניות בידור ריקניות ומטופשות.

4. מעקב ברשתות חברתיות אחרי מפורסמים (גברים או נשים) דוגמנ\יות, זמר\ות, שחקנ\יות, ספורטא\יות - רובם של הדמויות הללו לא מציעים חכמה או תכן עמוק ומשמעותי.

תופעות כאלה אינן חדשות בעולם, גם בדורות הקודמים היו רבים שוויתרו על האישיות האוטנטית והעמוקה שלהם לטובת הנאות שטחיות ומרגשות שאחרים הלעיטו אותם בהם.

לכך משמש הביטוי: "עדרי הצאן ההולכים על שתיים".

גם אם רוב העולם יתנהג כעדר עיזים ההולך על שתיים, לא נוכל להאשים בכך את בורא העולם אלא את מי שבוחר לאבד את עצמו לטובת הנאות הגוף הארציות (או להכניס לראש שלו 'שבב', לפי התיאור שלך).

הבורא ימשיך להנהיג את העולם עם הגיבורים המעטים שיעדיפו את הדרך הרוחנית האמתית ולא יצטרפו לתנועת העדר.

כתבות נוספות