שאל את הרב

האם להתוודות בפני בחור? בעלת תשובה ובחור דתי לאומי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/06/24 16:25 ה בסיון התשפד

שאלה

שלום אני בעלת תשובה שלומדת באוניברסיטה כבר תקופה ארוכה שאני שומרת בבטן רגשות שיש לי כלפי סטודנט משנה גבוהה יותר בתואר הוא מסקרן אותי מאוד והייתי רוצה להכיר אותו יותר אך חוששת אם להציף את מה שאני מרגישה ובאיזו דרך מכמה סיבות : הראשונה, אני לא יודעת מה דעתו על כך שאני בעלת תשובה ואם זה משהו שהוא מקבל השנייה היא שגם יש לי ספקות כי יתכן שהוא כלל לא מחפש להתחתן : הוא בן 28, לא נפגש עם אף אחת למיטב ידיעתי ומהתמונות שלו ברשתות החברתיות נראה שהוא גם לא שומר נגיעה ומצטלם עם בנות. ובכל זאת אני אוהבת אותו אבל חוששת שהתאהבתי בדמות שציירתי לי בראש ולא בבן אדם עצמו. בנוסף אני חוששת שאני עדיין לא מכירה את הקודים החברתיים אצל דתיים לאומיים מספיק ובמידה והוא לא מעוניין יהיה לי לא נעים להמשיך לראות אותו באוניברסיטה ומצד שני זה גם יהיה לא צנוע לנסות לעשות צעד בעצמי להתקרב אליו אם זה א בא ממנו עד עכשיו הייתי מאוד רוצה לתת לזה הזדמנות להכרות בלי הבטחה שמשהו גדול יקרה בינינו וגם לא יודעת מי לפנות בשביל שיתווך ביני לבינו. מה הרב מייעץ לי לעשות בנידון? אני עלולה לבנות מגדלים באוויר

תשובה

שלום

א. העובדה שאת בעלת תשובה היא מעלה, לא חיסרון. אם מישהו לא מבין זאת, זו בעיה שלו שמעידה עליו.

ב. כדאי לנסות לברר דרך מישהו שלישי שמכיר אותו האם הוא בכלל מחפש להתחתן.

ג. אם הוא לא שומר נגיעה, ובהנחה שאת כן, ועדיין אין ביניכם קשר, אני ממליץ מאוד לנסות לחפש מישהו אחר. למה שהבית שלך לא ייבנה על אדני הטהרה והקדושה?

ד. את לא באמת אוהבת אותו, ואת צודקת שמדובר בתחושות כלפי דמות שציירת לעצמך. אהבה אמיתית היא דבר שנבנה לאורך תקופה של קשר קרוב, והיא לא מה שמכנים 'אהבה רומנטית' בסרטים, ששם באמת מדובר בתחושות רומנטיות שמתפוגגות הרבה פעמים במהירות.

ה. אני באמת חושב שאם את רוצה לבדוק נכונות מצידו (או מצד כל גבר אחר), הכי נכון לאתר מישהו או מישהי שמכירים אותו (גם אם לא מכירים אותך, אבל את מרגישה בטוחה לפנות אליהם), ולבקש שיבררו בדיסקרטיות אם הוא בכלל בעניין, ואחר כך האם ההצעה שלך רלוונטית מבחינתו.

מה את אומרת?

כל טוב וחג שמח

כתבות נוספות