שאל את הרב

1.צניעות ביהדות 2.חולצה טמאה? 3. משפחה לא מספיק תורנית לדעתי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/06/24 09:46 כה באייר התשפד

שאלה

שלום הרב.

יש לי 3 שאלות שלא קשורות אחת לשנייה:

1.לא מזמן הייתי בחנות בגדים וקניתי כמה חולצות חדשות. העובדת שעזרה לנו הייתה ערבית והיא נגעה בחולצות כשהיא הביאה לנו.

זה לא שיש לי משהו נגד כל הערבים, אבל יכול להיות שאסור להשתמש בחולצה הזאת לדברים שבקדושה? כמו הנחת תפילין?

2. התורה אוסרת להסתכל או לעשות כל קשר עם גילוי עריות ודברים נוראים כאלו. בזמן האחרון שמתי לב שבהרבה מקומות (הלכה, גמרא, מדרשים ובעצם כמעט כל ספר קודש) כתוב על נידה, על הגוף הנשי ועל כל מיני דברים שהם לכאורה מלמדים את הנשים על מה שקורה להן.

יש לי בעיה: היצר הרע שלי מפתה אותי לגילוי עריות ולהסתכל על דברים אסורים, (הייתה תקופה שהקשבתי לו בעניין הזה ואני עדיין רגיש לזה וזו העבירה שהכי קשה לי). וכשאני לא מסכים, אז הוא אומר לי "אז לפחות תקרא ותסתכל על הדברים האלו שבספרי הקודש, כי עובדה שזה כתוב שם ומותר לקרוא את זה," ואני מרגיש שגם כשאני קורא את זה זה מעורר בי את המחשבות! מה לעשות ולמה חכמי ישראל עשו את זה אם הם יודעים שאפשר להיכשל בזה!?

3. המשפחה שלי היא דתית לכל דבר ועניין, חוץ מדבר אחד שמפריע לי: יש לי 2 אחיות שמדברות עם אמא שלי על גיל ההתבגרות של בנות (כולל לידה ושינויים בגוף). אני מבין את זה וזה בסדר אבל אתה לא חושב שזה קצת מוגזם להגיד את המילים והתאורים האלה לידי? זה גורם לי לחשוב מחשבות רעות ואני נכשל בזה! מה לעשות?

תודה רבה וסליחה על זה שהשאלה ארוכה.

שבת שלום!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

1. ערבי לא שונה מכל גוי אחר. אין שום בעיה לקבל ולהשתמש בחפצים מגוי. בקשר עם גויים יכולה להיות רק בעיה שתיית יין, ואכילת לחם או אוכל מבושל.

2. אין שום צורך שאתה תלמד הלכות שקשורות לעריות. את ההלכות הללו לומדים כאשר צריכים לדעת זאת באופן מעשי, כמו לפני החתונה.

3. אתה לגמרי צודק. תבקש מאמא שלך שתתחשב בך ולא תשוחח על נושאים כאלה בנוכחותך. אני בטוח שהיא תבין אותך ותתחשב בך.

כפי שאתה רואה משלשת השאלות: מין ועריות מעסיקים אותך ומקשים עליך. זה מאוד טבעי לגיל שלך. אני ממליץ לך לפתוח את הנושא בארבע עיניים עם אבא שלך או אמא שלך (מי שיותר נוח לך) כדי שיהיה לך את מי לשתף ברגשות ובקשיים סביב הנושא הזה.

אתה יכול כמובן להמשיך לשאול כאן - אענה לך ברצון רב.

כתבות נוספות