שאל את הרב

ישראל והגויים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/05/24 11:48 ז באייר התשפד

שאלה

תודה על התשובה שלך לשאלה שלי !

יש סיבה שהתרכזתי בשורש של עשיו : הרי נאמר על עשיו שהוא נשמה של תוהו ותוהו זה ניצוצות של אורות גבוהים מאוד. ונשמות של תוהו מוצאן מקליפת נוגה. יש פה סתירה לכלל שמוצאן של גויים מ-ג קליפות טמאות. אם אומות העולם הם תוהו, סימן שיש בהם ניצוצות של אורות גבוהים מאוד. אז אי אפשר לראות בהם רק פושעים. (פושעים יש גם בישראל).

הכלל של ג קליפות טמאות אומר שאין בהם אור בכלל. כלומר , כמו שאמרת, הם סמל לפשע.

אני כמובן לא מסכימה עם זה . אבל יש פה סתירה גם ביהדות עצמה : פעם אחת מדברת על עשיו בהקשר של אורות דתוהו הגדולים שזה קליפת נוגה ובאותו זמן מדברת על כך שאין בהם אור בכלל (הם סמל הפשע).

לגבי העניין של קדושת הארץ, יש זרמים ביהדות , כמו חב"ד, שטוענים שאין לעמים זכות קיום באדמת הקודש כי הם מטמאים אותה. אז פה אני חולקת על חב"ד ועל חלק מציונות דתית שהייו רוצים שהם ייעלמו.

בתודה,

אווה

תשובה

שלום וברכה

איני מבין מפני מה אין את מסכימה שיש ניצוצות גבוהים מאוד גם באומות העולם.

ומדוע את סבורה שיש לראות בכולם פושעים.

עצם העובדה שהגמרא קבעה כי ״מבני בניו של המן הרשע למדו תורה בבני ברק״ מלמדת שאפילו מהחושך הגדול ביותר צמחו אורות. כאמור בתשובה הקודמת, כל זה לא קשור לתורת הקליפות ולקליפת נוגה - הבונים את משנתם על קליפות יסבירו זאת בדרכם.

אני לא בקיא בתורת חב״ד.

ככל שאני מבין את אנשי הציונות הדתית - יש בתוכם רבים שרוצים שאויבינו ייעלמו. אבל ב״ה איני מכיר משנה שמבקשת שייעלמו כל אלה שאינם יהודים מצד היותם לא-יהודים.

כל טוב

כתבות נוספות