שאל את הרב

לימוד תורה בישיבה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 01/03/24 12:11 כא באדר א'

שאלה

שלום וברכה,

אני ילד בכיתה ח' ולא מזמן אני רציתי להתעסק יותר בלימוד תורה, אך אני די מתחרט שלא הלכתי לישיבה והלכתי לבית ספר דתי טכנולוגי שלומדים בו פחות תורה מאשר בישיבה, אך לעבור בית ספר ישפיע עליי מאוד חברתית וגם אמא שלי השקיע 4 חודשים כדי שאתקבל לבית ספר הדתי טכנולוגי הזה ונראה לי שהיא תהיה עצובה אם אעבור ולא משנה מה אני מרגיש רע אם עצמי ועצוב הרבה זמן. אם אני אשאר בבית ספר הטכנולוגי הדתי אם אתה מכיר: "אמית בר אילן גוש דן", וכן אלמד גם אחרי בית ספר תורה אני לא אזכה להיות גדול בתורה? יש הצעות מה אני יכול לעשות?

אני מרגיש הרבה זמן בדידות, אבל כשאני הולך לחבר לפעמים הלימוד תורה שלי פחת באותו יום בהרבה, אך קשה לי ללמוד תורה לבד כל הזמן בלי לבלות עם חברים אף על פי שאני רוצה להיות גדול בתורה. זה עושה לי חרדות קשות בתקופה האחרונה ואני לא יודע מה לעשות.

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

גדול תורה לא תמיד לפי שעות הלימוד אלא באיכות הלימוד ההתמדה החזרה ועוד הרבה גורמים, אני ראיתי גדולי ישראל שלמדו בבתי ספר תכוניים, ושמעתי על גדולי ישראל שהתחילו ללמוד רק בגיל 20. ורבי עקיבא התחיל בגיל 40. כך שלהיות גדול בישראל זה דבר שמורכב מהרבה דברים, ברור שאדם צריך לחפש שעות במשך היום, כיצד יכול ללמוד יותר תורה, כגון: משחקי מחשב וכדו'.

על כן נסה לנצל את הזמן שיש לך ואי"ה תהיה גדול בישראל.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות