שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/01/24 14:54 כא בטבת התשפד

שאלה

היי כבוד הרב אני יגיד לך תאמת נמאס לי כבר לנסות לשמור על הברית אתה אמרת לי שהגדולה זה לפול ולקום כל פעם. אבל יש איזה אתר באינטרנט שכל הזמן מפיל אותי ואני לא מצליח שלא להכנס עליו. אני מרגיש שאני מתרחק מהשם במיוחד שאני לא שומר שבת עכשיו. אני האומנם כן מקפיד יותר על כשרות ונטילת ידים אם אני זוכר. זה פשוט היצר חזק ממני אני מצליח שלושה ימים גג ונופל בגלל האתר הזה פעם הייתי מחזיק שבועות אני חייב למצוא פתרון. זה קורא לרוב שאני לא לומד היצר תוקף אותי. פעם הייתי מאבד ריכוז בלמידה ןמשחק כמה דקות בטלפון עכשיו זה זה הסקרון של לדעת מה יש באתר הורג אותי אוףףף נמאס לי רק לנסות לקום ואז לא לעשות כלום הרי תמיד זה שוב קורא אבל אני צריך לקום ולמצוא פתרון. אבל מה הוא? אני פשוט כל פעם אומר לעצמי אני יכנס ולא יוצא רק יסתכל ואז אני לא עומד בפיתוי . אני נלחם ביצר הרבה זמן והוא חזק

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה מספר על אתר אינטרנט שכל הזמן מפיל אותך, אתה שוב ושוב חוזר אליו כי אין לך החלטה ברורה וחד משמעית להפרד מהאתר הזה לנצח.

אם תחליט באמת שאתה לא רוצה שום קשר לאתר, אתה לא תכנס.

ביום הראשון יהיה נורא קשה, למחרת יהיה טיפה יותר קל ואחרי שבוע יהיה קלי קלות.

לשם כך אתה צריך להפרד מהאתר הזה לנצח. להחליט בכל הכוח שלך, שאין לך שום קשר לאתר הזה. ניתוק מוחלט. אתה יותר לא חושב עליו ולא מדמיין אותו. כל פעם שהוא נכנס לך לראש, אתה בורח ממנו: חושב על דברים אחרים ולא נותן לו בכלל לנקר לך בשכל.

כאשר אדם מזהה משהו שמזיק לו הוא חייב להתרחק ממנו (כמו שתיין מאלכוהול, נרקומן מסמים, להתרחק מעבריינים) מי שלא מצליח להסתלק ממה שמזיק לו, עושה לעצמו חיים קשים מאוד.

כתבות נוספות