שאל את הרב

יהדות/איסלם

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 28/12/23 08:25 טז בטבת התשפד

שאלה

שלום הרב, אני רוצה לשאול שאלה לגבי היהדות, אין לי ספקות הכל אמת אני חזרתי בתשובה מזמן ואן אצלי ספקות אני כמו עיוור אחר התורה. אבל יש לי שאלה כללית שזה מאוד מציקה לי, אני קווקזי המשפחה הגיעה משם, בגלל המלחמה גם המוסלמים באיזור שם תקפו אותנו מאוד למרות שהיינו כאחים, אני משתדל לעשות הסברה ומבלי להביא פרטים עלי, תוך כדי היה לי עימותים עם נשים מוסלמיות. דבר ראשון הן אף פעם לא מראות את הפנים שלהן אולי מעט ואם כן אז נשואות לרוב, הן מדברות באופן ממש צנוע, הן לא ממהרות לענות ואם מגלות שאני לא מהאיזור שלהן חוסמות ישירות ויש להן אמונה כל כך חזקה במה שכתוב למרות שיש אומרות שיודעות אחרי חתונה יקבלו מכות ויבגדו בהן בכל זאת מעדיפות את זה כי ככה כתוב. וכו.. למה אני מפרט, כי זה ההפך הגדול משלנו שאנחנו העם הנבחר, אני לא נשוי ואני מדבר עם נשים שלנו להכיר דתיות חרדיות, דוגמא שקרה לי שלשום בחורה חרדית מנתיבות יום ראשון שאנחנו מדברים היא שולחת לי את הפציעה שלה ברגל מעל הברך, וסרטונים קצרים של הפנים שלה.. ואני שואל את חרדית מה צניעות? אומרת מה כבר עשיתי מי ישמע.. וזה לרוב ככה. הרב יסביר למה אנחנו הרבה הרבה פחות מהמוסלמיות ימח שמם בכמה רמות?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

בכל דת יש מקפידים יותר ומקפידים פחות על מצוות הדת. פגשת נשים מוסלמיות שמאוד מקפידות וצעירה יהודיה שפחות מקפידה. יש יהודיות שמקפידות על המצוות הרבה יותר מהצעירה שפגשת בנתיבות. היא לא מודל לכל הצעירות היהודיות.

בירושלים, בני ברק, בית שמש ובעוד מקומות רבים מאוד בארץ ובעולם יש צעירות יהודיות שמאוד מקפידות על המצוות בכלל ועל הצניעות בפרט. אותן אתה לא תוכל לפגוש מפני שהן בכלל לא ידברו אתך. גם ברשת לא תוכל לפגוש אותן מפני שהן בכלל לא נכנסות לאינטרנט.

כתבות נוספות