שאל את הרב

ברית כרותה לשפתיים

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/12/23 14:54 ג בטבת התשפד

שאלה

היי,

לאחרונה אני חושבת הרבה על דברים שאולי אמרתי בעבר ואולי יש להם השפעה, שמעתי כמה סיפורים על ברית כרותה לשפתים, בת 29 רווקה, בגיל צעיר עד גיל 24, כשהיו מברכים להתחתן או כאלה נגיד בני דודים גדולים יותר הייתי אומרת קודם אתה בע"ה וכו', האם מילים כאלו יכולות לעכב? גם אני וגם אותם בני דודים רווקים. אמא שלי תמיד מזכירה את הבחור לפני 3 שנים שנפרדנו, ואני תמיד מתעצבנת ונפלט לי פעם אחת" עוד שניה עוברים 10 שנים מה את מזכירה אותו" ואז מיד הייתה לי חרטה כזו למה אמרתי את זה, חס וחלילה לא רוצה שזה יקרה. לא רוצה שזה ינהל אותי מאמינה באמונה שלמה בקדוש ברוך ושבע"ה הכל בזמנו ובעיתו אבל איך מתחרטים על דברים שאמרנו ומבטלים אותם והופכים אותם לבטלים בפני הקדוש ברוך.

תודה רבה

תשובה

שלום

זה נכון שצריך להיזהר מלדבר דברים לא טובים בגלל מה שכתבת, אבל אני לא חושב שנכון להתייחס להנהגה האלוקית כדבר כזה פשוט, שבגלל שאמרת משהו כזה לכן את עדיין רווקה. זה הרבה הרבה יותר מורכב ונובע מסיבות שגלויות רק להנהגה האלוקית.

חלילה לך מלהלקות את עצמך על זה.

במקום זה אני חושב שנכון להתמקד באיך להתקדם מבחינת עבודת ה' ועבודת המידות, ובמקביל לחשוב על דרכים מעשיות נוספות (שדכניות, מכרים, אולי ייעוץ אישי שאולי יעזור אם יש משהו שחוסם) איך למצוא את מי שהקב"ה מייעד לך

כתבות נוספות