שאל את הרב

איך להתקדם הלאה ולשכוח מהעבר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 04/12/23 11:15 כא בכסלו התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב. האמת זו פחות שאלה בנוגע להלכה אבל רציתי לשאול מה דעתך כבעל ידע חוכמה וניסיון חיים רב בנוגע להתקדמות בחיים. אני בן 18.8. סיימתי בית ספר ב20.6.2023. קצת עליי: עד היום אני לא עובד בעבודה כלשהיא או במסגרת מסוימת של לימודים כמו מכללה וזה. אני פטור מהצבא בשל סיבות רפואיות.לא נפגש עם חברים ולא דיברתי עם חברים מאז שסיימתי בית ספר. האמת גם אני מרגיש את החוסר חבר'ה של ילדים בגילי ושל חברים ביום יום וזה מפריע לי (התחילו לי חרדות לפני חודש אולי בגלל חוסר חברים). ביומיום האמת אני עוזר לאמא שלי עם מטלות בית ומסייע לה עם אחי הקטן האוטיסט שזקוק להשגחה רבה. ב20.6.2023 סיימתי בית ספר כמעט חצי שנה עברה מאז אבל לפעמים באים לי קצת געגועים לתקופת התיכון ולפעמים אני חולם על חוויות שהיו לי ובאופן כללי אני גם מרגיש שהייתי רוצה להישאר ילד ולא להתקדם בחיים ולא למצוא עבודה אף על פי שזה מה שהחיים מכריחים אותנו. יש לך עצה בשבילי? האם לדעתך ברגע שאמצא עבודה המעבר לחיי הבוגרים יהיה לי יותר קל? האמת שגם יש לי חששות מפני החיים הבוגריים שהם נראים לי כל כך שונים מהחיים שהיו לי עד עכשיו. תודה

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על היכולת שלך להתייצב מול המקום בו אתה נמצא כעת, ולנסות לחפש ממנו מוצא. את הצעד הראשון והחיוני כבר עשית, ואני מקווה שיהיו גם צעדים הבאים.

איני איש מקצוע, ועל כן אני לא מוסמך להדריך אותך בצורה מלאה. אנסה להתחיל בעזרה ראשונה, מתוך נקודת הנחה שאתה הגואל הטוב ביותר של עצמך, אך זה לא בא במקום פניה לאיש מקצוע, אלא כעידוד להמשיך הלאה את מה שהתחלת לעשות.

ראשית, להכיר בכך שאתה עושה דברים טובים. אתה כעוזר לאמך, כעוזר לאחיך, יש צורך בך, ואת מועיל בעולם. הידיעה הזו, שאתה עושה טוב, היא חשובה מאוד לעצמך.

שנית, בעצמך כתבת כי בד בבד עם הרצון להישאר ילד - אתה כן רוצה חברים; אתה כן מבין שכדאי להתחיל ללמוד מקצוע כלשהו; ואתה יודע עוד הרבה דברים על עצמך. לכן, כדאי להיכנס לתנועה של התקדמות - לא משנה באיזה תחום: בין אם בחזרה לחברים שלך, בבילוי משותף איתם וכדו׳; בין אם בלימוד מקצוע או במציאות עבודה; ובכל דרך אחרת. הדבר החשוב אינו מה שאתה עושה, אלא עצם העובדה שאתה עושה, ואת מזיז את עצמך מהמקום הנוח שלך עכשיו, אל מקום שהוא חלק מהמשך החיים המשמעותיים.

ומשעה שתתחיל תנועה היא בדרך כלל משפיעה על הרבה דברים אחרים, ועל תנועה קדימה בכל התחומים.

זו העצה שאני שם בפניך. האם היא מתאימה לך ?

כל טוב

כתבות נוספות