שאל את הרב

פחד ממוות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/11/23 18:43 ח בכסלו התשפד

שאלה

היי כבוד הרב הכל התחיל בשבת אחרונה גמו שכבר שתפתי אותך התחלתי לשמור שבת . בשבת האחרונה קראתי תהילים והחלטתי שאני רוצה לסיים את הספר עד צאת שבת. לקראת צאת השבת נשארו לי 3 פרקים לקרוא. והתחלתי להלחץ קצת ופתואם הייתה לי תחושה לא טובה תחושה של פחד. משום מה יש לי חוג מתמטיקה בימי ראשון . והרגשתי כיאלו זה הלך להיות קשור לשיעור. לאחר מכאן באותו יום ראשון קמתי בבוקר עם כאבי בטן נוראים. לא יכולתי לעשות כלום ובו זמנית עברו בי כמה מחשבות גם לפני גם אחרי וגם עכשיו על המוות כיאלו אני הולך למות בתעונת אוטובוס. באותו יום ביקשתי מהמורה שת החוג להזיז את השיעור. היום בבוקר המורה כתבה לי שאני יכול להגיע מחר ב18:00 אן ביום חמישי ב18:00 אז אמרתי לה שאני אגיע מחר ב18:00 בלילה האחרון חלמתי שאני יורה בבני משפחה הגרנית שלי חוץ ממישהו אחד שלא הרגתי אני לא זוכר מי. אני זוכר שאבא שלי היה גוסס אבל הוא הלך כיאלו לא קרא כלום ואמא שלי צעקה לי הרגת אותו ואז קמתי בבהלה. גם משום מה הרגשתי כיאלו הוצאתי זרע לבטלה תוך כדי שינה לאחר כמעט שובעים שלא הוצאתי דבר שאכיזב אותו אבל אני לא יודע איך להגיב לזה .

היום שום יש לי קצת תחושות פחד למחר יש לי סיבה לדואג למוות יש משהו לעשות בנושא? האם הזרע לבטלה שהרגשתי שהוצאתי בלילה משפיע על משהו ? זיש משמעות רעה לחלום ? אני ממש מבוהל וצריך תשובות. תודה כבוד הרב ????

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה נער רגיש מאוד. הרגישות שלך משפיעה עליך גם כשאתה ער וגם כשאתה ישן. יש לך הרבה דאגות והרבה פחדים. הפחדים הללו לפעמים מתחזקים ואז הם מתבטאים בשינה בחלומות רעים ומפחידים (יורה בבני משפחה) ובשעות העירות בנושאים שונים שמחרידים אותך כמו הפחד ממבחן או החרדה מהמוות. הפחדים שלך מגיעים עד לדמיונות שכאילו בגלל חטאים שאתה עושה ד' יעניש אותך (הפחד הזה קשור חזק להוצאת זרע לבטלה).

יש שתי דרכים להתמודד עם הפחדים שלך:

דרך אחת להגיד לעצמך שיש לך רק בעיה אחת שהיא הפחדים שאתה מפחיד את עצמך. בכל פעם שבאים לך פחדים ודאגות (ממוות, ממבחן, מאלוקים, מכך שלא גמרת תהילים) תרגיע את עצמך בידיעה שזה לא אמתי אלא חרדה של הדמיון.

דרך שניה - לשתף בפחדים שלך ולבקש עזרה מאנשים קרובים אליך כמו אבא ואמא, או לפנות אל מי שמבינים בנפש האדם כמו יועצת, עובדת סוציאלית, פסיכולוגית.

כתבות נוספות