שאל את הרב

שמירת הברית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/11/23 18:47 כט בחשון התשפד

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני בחור בן 25, אני רוצה לספר לך שאני פוגם בברית כל יום יומיים, הכי הרבה ששמרתי את הברית זה 10 יום אולי, בחיים שלי לא בצלחתי לשמור 40 יום, ובאמת זה לא הרצון שלי, אני לא רוצה לחטוא לא רוצה, אני מרגיש ששום דבר לא הולך לי החיים, בדיוק גם אני והחברה נפרדנו לפני למעלה מחודש, והמצב הכלכלי שלי על הפנים ובגללי אני אשם באמת, אין לי שקל לכלום, ואני המינוסים ובהלוואות.

האם זה שאתאמץ ואשמור על הברית 40 ימים החיים שלי ישתנו? אראה יותר פרנסה? יותר דברים יסתדרו לי?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

שמירת ברית לא תפתור את הקשיים שלך. אתה צריך לטפל בקשיים שלך באופן ישיר. לבדוק מדוע אתה לא מצליח.

אני מעריך שיש לך קשיים ממשיים - אולי בעיות קשב וריכוז אולי קשיים רגשיים אחרים. צריך לזהות באופן מדויק מה עוצר אותך בחיים ובכך לטפל.

כדאי לך לפנות לטיפול מקצועי שיעזור לך לזהות מה עוצר אותך בחיים.

כל זה לא קשור בכלל לשמירת הברית.

בשמירת הברית אתה מצפה מעצמך להישגים נפלאים: עשרה ימים של שמירה, אפילו ארבעים יום...

אבל אין לך כוח לשמור יותר מיומיים רצוף. לכן התוצאה היא שאתה לא עומד בציפיות, ואז אתה מאוכזב מעצמך, זה מדכא אותך, מחליש את כוח העמידה שלך - והתוצאה היא שאין לך כוח להחזיק מעמד אפילו יומיים רצוף של שמירת הברית.

אתה צריך ללכת הפוך. לצפות מעצמך מעט מאוד באופן שתוכל להצליח. כשתצליח, תתחיל להאמין בעצמך וזה ייתן לך כוח להתקדם קצת יותר. רק ככה תצליח להתקדם בשמירת הברית.

למעשה: תחילה תצפה מעצמך לשמירה של יומיים רצוף לא יותר. כשתצליח, תנסה להמשיך לצפות מעצמך רק ליומיים, חצי שנה תשמח כשאתה מצליח יומיים רצוף. אחרי חצי שנה תתקדם יום נוסף. מעכשיו תשתדל שלשה ימים רצוף. לפעמים תיפול אבל זה לא נורא, תמשיך עוד חצי שנה לשמור שלשה ימים. אחרי עוד חצי שנה, תתקדם לשבוע רצוף. ככה תתקדם לאט לאט, תדע שאתה מתקדם לפי מה שאתה יכול - זו מדרגת הצדיק שלך. בכך תתברך.

כתבות נוספות