שאל את הרב

שידוך, זוגיות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 12/11/23 07:01 כח בחשון התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

מקווה ששלומך בטוב בימים אלו.

השאלה שלי היא יותר התייעצות וצורך בעזרה. אני דתייה, תמיד הייתי, ואומרים שיש לי מידות טובות. לבי תמיד היה מלא אמונה ויראת ה' אבל עד לפני חצי שנה לא התלבשתי כדתייה. אני שנה שלישית בתואר בפסיכולוגיה והכרתי במהלכו בחור מישיבת הסדר, לא הכרנו מאוד והחלפנו משפטים ספורים בקשר ללימודים והרגשתי שהוא הבחור שעשוי להתאים לי, בחור צדיק וטוב לב. כשניסיתי לדבר איתו על זה הוא היה המום, הוא השפיל מבט ואמר לי שהוא דתי, הסברתי שגם אני דתייה אבל הוא לא היה מוכן להקשיב והסביר לי שזה לא יקרה כי יש פער מסוים (כנראה בגלל הלבוש שלי).

מאז התחזקתי והקפדתי מאוד על צניעות ע"פ ההלכה, כל פעם מעט, התחלתי לאהוב את זה. אני מודה שהתחלתי בגללו, רציתי שהוא יראה בי כראויה, אבל המשכתי בגללי, כי רציתי באמת לעשות את רצון ה'.

כבוד הרב, לא הפסקתי לאהוב אותו לרגע. אני מרגישה אבודה, התפללתי כל כך לה' שאם הבחור הזה לא שייך לי שה' ישכיח אותו מליבי, אבל ה' לא נענה לתפילתי ועם כל יום שעובר קשה לי יותר.

אני רוצה לדבר עם הבחור הזה שוב, הוא לא ראה את השינוי שעשיתי, יכול להיות שהפעם הוא יסכים?

לבי שבור, אני מרגישה שהוא האחד שלי.

תשובה

שלום

אשרייך. איזו זכות גדולה ועצומה יש לך על השינוי וההתקדמות. בע"ה שתזכי כל חייך להמשיך להתקדם ולהתעלות.

בוודאי שיש מקום וכדאי ליצור איתו קשר שוב ולספר לו על השינוי שעברת, ועל ההזדהות הפנימית שלך עם השינוי הזה.

כדאי לחשוב האם הכי יעיל זו פניה ישירה שלך, פניה בכתב או פניה על ידי גורם שלישי (מישהו שמכיר את שניכם).

בע"ה הקב"ה יפקח את עיניו להכיר מי את באמת.

אבל אם הוא יתמיד בסירובו שלא ליצור את הקשר הזה, לא נכון לך להיתקע ברצון הזה, ונכון לנסות למצוא ולהכיר מישהו אחר, ובע"ה למצוא את האחד והיחיד האמיתי שהקב"ה מייעד לך.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות