שאל את הרב

חרדות ולחץ בגלל המלחמה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 08/11/23 12:59 כד בחשון התשפד

שאלה

שלום, אני בן 18. שמעתי בעצת רבנים לא לשמוע חדשות הרבה בגלל שזה מלחיץ אותי אבל בני משפחתי שמעו ובגלל זה שהם דיברו בבית שמעתי דברים מעכשיו אני מרגיש מאוד לחוץ, כאבים בחזה, דופק לב מהיר, כאבי ראש, סחרחורות, לא יכול לישון בלילה, חרדות, חוסר תיאבון ואי שקט נפשי. לפני יומיים במוצאש היה לי התקף חרדה ומאז התסמינים התגברו. הייתה עד עכשיו קצת רגיעה ועוד פעם יש לי התקף חרדה. אני מתפלל כל יום בתפילת הנחת תפילין שה' יעזור לי ואני רוצה לדעת אם יש עוד תפילה או משהו שאני יכול לעשות כדי שה' יעזור לי לעבור את זה ושאירגע. תודה

תשובה

שלום וברכה

לפני כל דבר אחר, המצב שאתה מתאר כל כך מובן וכל כך אנושי, ומה שעובר עליך הוא חלק מהיותנו בני אדם. שחס ושלום לא תראה דבר מה פגום בך או בתגובותיך.

העצה שלי היא לפעול בשני כיוונים: כיוון אחד הוא כיוון רפואי - להתייעץ, אפילו אנונימית, עם רופא (יש היום אפשרות דרך מוקדי קופות החולים לדבר עם רופא), ולברר האם כדאי, זמנית, ליטול דבר מה שיקל עליך וכדו׳.

הכיוון השני הוא הכיוון הרוחני והאמוני. רבים מוסיפים עוד פרק או שניים מפרקי תהילים, גם כדי להתפלל על אחרים, וגם כדי לשאוב כוחות לעצמם, ואולי זה ייטיב איתך, כי פרקי תהילים רבים עוסקים בצרה ובכאב, ובמקומה מהם.

האם מתאים לך ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות