שאל את הרב

בעל תשובה מחילה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 22/10/23 22:46 ז בחשון התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

תודה רבה על תשובתך המחזקת מאוד מאוד,

(זה אני מהשאלה ששאלתי מהשיעור תורה המפחיד שראיתי) עוד שאלה שעלתה לי מהסרטון זה יש לי כמעט יותר מ-1450 עונשי כרת, כל שבת שלא שמרתי וכל חג שלא שמרתי.. והוא אמר שגם לגעת בבחורה להתחבק עם בחורה להתנשק עם בחורה זה כרת

ופגמי ברית וכן הלאה והלאה הוא אמר כל כרת שעברת אתה צריך להשאר ער כל הלילה וללמוד תורה וכך הכרת ימחל ואבוי לאדם שימות ויהיה לו חוב של כרת בבית דין של מעלה

אז האם אלוקים מוחל לחוזרי בתשובה גם על הכרת?

פיזית גם כשחזרתי בתשובה לא ידעתי שמי שלא שומר שבת נחשב לו כעונש כרת ושמי שלא שומר יותר גרוע מאשר לרצוח!

והרב חשוב לי לציין,

כשחזרתי בתשובה לא חזרתי מפחד חזרתי מסקרנות שאלתי שאלות ושאלתי עד שאלוקים זיכה אותי לגלות את האמת ועם הזמן של התהליך בתשובה שלי גיליתי כמה גודל עונשם של החטאים שלי וגם אם לא תהיה מחילה והשם לא ימחל אני עדיין יעבוד אותו כי יש אלוקים ואין קשר אם יש לי מחילה או לא למרות שממש בא לי שתהיה מחילה אבל עדיין כן כבוד הרב לפי מה שאמרת וחיזקת אותי כן יש מחילה למרות שממש קשה לי להפנים את זה ואני כבר מרגיש שזה כפירה שאני לא מצליח להפנים שיש לי מחילה..

ועוד שאלה,

אם אני נגיד רוצה לאכול משהו ואני רואה שזה בלי כשרות או מכיל חלב נוכרי ובגלל זה אני לא הולך

אז לפי הרב בשיעור תורה יופי לא אכלת אבל אם היית אוכל היית נענש לא היית אוכל בגלל שזה לא כשר לא יקרה כלום, וכן הלאה והלאה על התגברות של כל חטא וחטא אם אתה מצליח להתגבר יופי ואם אתה לא מצליח אתה תענש וזהו, אתה רוצה לא להענש? תעשה תיקונים סיגופים תעניות וכדומה

מצטער על החפירה הרב,

תודה רבה רבה לך כמה שהתשובה שענית לי עשתה לי טוב בלב!

תשובה

שלום

אני שמח שהצלחתי לעשות לך טוב בלב ולהשיב לך את האופטימיות.

א. כמו שכתבתי לך מנבואת יחזקאל, מהגמרא ומהרמב"ם (ויש עוד מקורות), תשובת אמת (והתשובה שלך היא תשובת אמת מעולה, כמו שהעדת על עצמך, שהיית ממשיך לעבוד את ה' אפילו אם היית מגלה שאין לך מחילה. קשה לתאר לאיזה גובה של תשובה זכית) מועילה אפילו לחטאים החמורים ביותר. גם כאלה עם עונשי כרת וגם יותר חמורים.

ב. כפי שכתבתי לך, במקרה שלך מדובר בכלל על חטאים כשלא היית מודע לאיסורם וחומרתם, כך שמזיד ודאי לא היית, ואולי אפילו לא שוגג, אלא אנוס ממש ('תינוק שנשבה'), אז אין בכלל על מה לדבר שהתשובה תיקנה אצלך הכל.

ג. זה לא נכון שמי שלא שומר שבת יותר חמור מרוצח. פיקוח נפש דוחה שבת ולא דוחה רציחה.

ד. אתה לא צריך להישאר ער בלילות ולא שום דבר מעין זה. כפי שכתבתי לך, התפקיד שלך עכשיו זה להתחזק בעבודת ה' בשמחה ובהתקדמות מתמדת.

ה. תיקח לעצמך כלל - אם אתה נתקל באיזשהו תוכן, שלפי איך שאתה מבין אותו, הוא מוביל אותך אחורה, או מדכא ומייאש אותך, אז או שהתוכן לא נכון או שהבנת אותו לא נכון. המפגש עם התורה אמור לעודד ולדרבן אותך קדימה.

מה שאומר, שהרב הזה והשיעורים שלו הם לא הדבר הנכון בשבילך, ונראה לי כדאי להתנתק מהתוכן הזה ולמצוא תוכן יותר מרומם ומחזק (למשל באתר של מכון מאיר או הידברות).

בהצלחה

כתבות נוספות