שאל את הרב

חלום על סבא שנפטר

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 22/10/23 03:04 ז בחשון התשפד

שאלה

חלמתי שאני בחתונה של אחותי הגדולה (אחותי כבר נשואה שנה וחצי) כולם שמחים ומאושרים לבושים באותם בגדים שלבשנו בחתונה של אחותי .יש המון אנשים אבל אני זוכרת בבירור את אחותי ואת סבתא שלי. אני בחלום מרגישה שמחכים שאחותי תכנס לחופה ואני צריכה להכנס קודם לחופה לא בתור כלה אלא בתור אחות של כלה . בשביל להגיע לחופה צריך לרדת במדרגות (לא היה כמו בחופה בחתונה אלא חופה אחרת לגמרי) ואז רואים חופה זוהרת ומאוד יפה והמון אנשים מסביב . יש עליי תיק תכלת ולפני שאני באה להכנס לחופה אני מבקשת שמישהו יחזיק לי את התיק. ואז סבא שלי שנפטר מגיע פתאום ולא ראיתי אותו לפני ואומר תביאי לי אני אשמור לך עליו . בחלום אני מודעת לזה שסבא שלי נפטר ואני מתחילה לבכות מהתרגשות שאני רואה אותו ומחבקת אותו. הוא היה לבוש בחליפה נראה גבוה וצעיר והיה נראה זוהר וקורן. הוא מחבק אותי ומחייך. הוא אומר לי את צריכה להכנס לחופה ואני אומרת לו שאני לא רוצה ושאני רוצה להשאר לידו. הוא אומר אבל אני צריך ללכת ורק אז אני מפסיקה לחבק אותו ואז לפני שהוא הולך הוא פונה לסבתא שלי ואומר לה הייתי בבית ויש/ עלה הרבה כסף אני לא זוכרת בדיוק.

תשובה

שלום

חלום מתוק

באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום. קל וחומר במקרה שיש ברקע פטירה של אדם קרוב.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים.

חלומות שווא ידברו.

אם אדם קם מוטרד מחלום, הוא יכול להגיד את הנוסח המופיע בסידורים בזמן ברכת כהנים, ואם מרגיש צורך, אז גם לעשות הטבת חלום בפני קרוביו וחבריו כפי שמופיע בחלק מהסידורים, וכמובן, תמיד טוב לתת צדקה, ולעשות דברים טובים לעילוי נשמתו.

אין לך מה לדאוג.

כל טוב

כתבות נוספות