שאל את הרב

חלום על מתים שחיים

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 06/10/23 13:49 כא בתשרי התשפד

שאלה

הרב שלום רב, אבא שלי נפטר כמעט שנתיים, חלמתי חלום די מוזר שאשמח לדעת האם הוא אומר משהו.

חלמתי על כך שאבא שלי חוזר לחיות, שאנחנו מחכים באיזה שהם מדרגות נעות ואמא שלי אומרת לי שזהו הוא חוזר לחיות ולהיות איתנו והוא יורד במדרגות הנעות לא יודעת אם זה היה בקניון או משהו כזה, הוא לובש חולצה בצבע אדום עם ציור כזה של זאב כמו שהוא היה לובש בדרך כלל והשאר מה שהוא לבש אני לא זוכרת. אחריי זה אני ממשיכה לחלום שאני התעוררתי משינה ואני שומעת אותו מדבר בטלפון ויושב בפינת אוכל ששם הוא היה אוהב לשבת עדיין עם אותה החולצה ומתקשר לדוד שלי, אח שלו, שהוא גם נפטר לפני כמעט 4 שנים והם מדברים בניהם רגיל כמו פעם והחלום המשיך לזה שהיינו אצל דודה שלי אחות של אמא ואבא שלי יושב איתנו בסלון ומדבר עם בן דוד שלי ועם כולם כולם הכוונה למשפחה של אמא שלי וכאילו מתעדכן במה הוא פספס שהוא לא היה כאן לא זכור לי אם הוא אמר משהו רק שהוא מתעדכן וצוחק עם כולם ממש כמו פעם וזהו נגמר החלום והתעוררתי אשמח לדעת אם יש פירוש לחלום שחלמתי תודה רבה הרב וחג שמח.

תשובה

שלום

באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום. קל וחומר במקרה שיש ברקע פטירה של אדם כל כך קרוב.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים.

חלומות שווא ידברו.

אם אדם קם מוטרד מחלום, הוא יכול להגיד את הנוסח המופיע בסידורים בזמן ברכת כהנים, ואם מרגיש צורך, אז גם לעשות הטבת חלום בפני קרוביו וחבריו כפי שמופיע בחלק מהסידורים, וכמובן, תמיד טוב לתת צדקה, ולעשות דברים טובים לעילוי נשמתו.

אין לך מה לדאוג.

כל טוב

כתבות נוספות